hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Ja, så är det. Annars går det inte alls!

 
Jag försöker ta en dag i taget. Det är det jag måste göra. Det är det enda jag kan göra. Att tänka mer än max en månad, eller ens en vecka, framåt är väldigt svårt. Därför tar jag en dag i taget. Det är enda sätter att försöka stå ut och överleva. 💙
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Det låter som en bra strategi, att ta en dag i taget! Kram vännen

Svar: Ja, det är en strategi jag måste ha! Kram
Hanna Andersson

2 Therese Åström
skriven :

Tycker det är en bra strategi. Jag kör också på den. Försöker leva dag till dag förutom då det inte går. Jag får ofta ångest när jag tänker på framtiden för jag inte vågar inte drömma på samma sätt som när jag var frisk. Då hade jag planer och saker jag ville uppnå. Nu ligger allt på en helt annan nivå.

Svar: Ja, det är en bra strategi! Jag förstår din ångest inför framtiden. Känner likadant.
Precis. Ingenting är som det var förr!
Hanna Andersson