hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Mitt minne är både väldigt dåligt och väldigt bra!

Nej, det är ett som är säkert. Mitt minne är INTE bra. Ibland är det skrämmande dåligt, samtidigt som jag också har något av ett fotografiskt minne när det kommer till vissa saker. Så det är både väldigt dåligt och väldigt bra på samma gång, fast på olika sätt. Jag har ett "speciellt" minne så sätt!

Det som gör att mitt minne är så dåligt är att mitt korttidsminne fungerar väldigt dåligt. Jag glömmer av allt! Vad jag ska göra, vad det var jag skulle säga, vad jag började säga och massa annat. Jag kan tvätta händerna och sedan glömma att stänga av kranen eller försöka hälla upp glas vatten men glömma att skruva av korken på min vattenflaska först. Det är väldig mycket med mitt minne som fungerar väldigt dåligt.

Samtidigt har jag ett väldigt bra minne gällande andra grejer, nästan lite fotografiskt minne till och med! Jag lägger märke till detaljer i ett rum, som till exempel att mammas telefon ligger just där vid soffkudden. Det är inget jag tänker på, inte så att jag medvetet tänker att "det ska jag lägga på minne, vart mammas telefon ligger". Utan det bara händer. För sedan när mamma springer runt och letar efter sin telefon minns jag direkt vart jag sett den. Och ja! Mycket riktigt, jag mindes helt rätt, där låg den vid soffkudden.

Så mitt minne är både väldigt dåligt och väldigt bra, ibland. Men mestadels är det väldigt dåligt. Tyvärr. Det är jobbigt både för mig och min familj att mitt närminne är så dåligt. Dåligt minne är ett riktigt handikapp. Men men. Det är som det är!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Linnea
skriven :

Coolt att du har som fotografiskt minne! Det är sånt såna på film har! Kram!!

Svar: Ja, det är lite coolt faktiskt! Kram
Hanna Andersson