hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Det är alldeles för mycket nu och jag är sämre... 😔🤕

Idag, nu på förmiddagen, har jag åter igen ett telefonsamtal med vården, dock inte en läkare denna gången. Men på tal om läkare har jag kontakt med båda en och två extra mycket nu på grund av att jag förhoppningsvis ska genomgå en till utredning. 
 
Allt är inte klart eller bestämt ännu men jag hoppas att jag ska göra den här nya utredningen även om det innebär sjukhusbesök för mig. Detta för att jag hoppas att svaret på utredningen kan leda till något gott för mig. 

Vi får se vad som händer! Alltid är det något. Dessutom är det dags för mig att ta nya blodprover nu. Det är hög tid att jag gör det för det var ett tag sedan och jag har höga levervärden och har haft i över två år så de måste verkligen kollas upp nu. 

Trots att jag inte göra annat än vilar, vilar och vilar ännu mer, förutom alla telefonsamtal med läkare och annan vårdpersonal, så är det för mycket kring mig. För mycket stress, för mycket att göra, för mycket ork och energi som förbrukas.
 
Allt är bara alldeles för mycket för mig och det har varit det lite för länge! Jag orkar INTE mer och vad som skrämmer mig samt gör mig ledsen och orolig är att jag är sämre i ME:n.
 
Och då menar jag inte att jag har en krasch just nu. Det jag menar är att jag är permanent försämrad och det känns skit, såklart. Förjävligt är vad det är... 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

♥️

Svar: <3
Hanna Andersson

2 annicaslivvidhavet.blogg.se
skriven :

Här kommer det lite styrkekramar 🤗🤗🤗🤗

Svar: Tack så mycket för det, Annica! <3 Så roligt att se att du läser här i min blogg. Det gör mig glad.
Kram <3
Hanna Andersson

3 annicaslivvidhavet.blogg.se
skriven :

Jag läser ikapp mig med jämna mellanrum. Inte alltid att jag kommenterar men gillar med ett hjärta. 🤗

Svar: Tack så mycket för det. Annica. Tack så mycket för att du läser och tack så mycket för att du gillar med hjärtat efter att du läst. Tack. <3
Hanna Andersson