hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Det tredje bästa fick duga för Trisse igår kväll! 🐶❤️

Igår kväll var Lina, Trisse och jag ensamma hemma eftersom att mamma och pappa sov på landet i stugan tills idag.

Jag hade lämnat sängen för en stund för jag behövde få i mig lite mat och vätska och mediciner så jag var där nere i soffan tillsammans med Trisse. 
 
Lina var där uppe i badrummet och gjorde inpackning på håret. Efter att jag legat där i soffan en stund gick jag på toa. Jag blev kvar där en stund på grund av min konstant bråkande mage och inflammerade tarm. 

Så efter en stund kände sig Trisse nog väldigt övergiven. Så han lämnade soffan och gick upp för trappan för att se om mamma två kunde vara ett bättre sällskap än vad jag var just då. Men dörren till badrummet var stängd. Stackars Trisse!  

Så Trisse fick helt enkelt välja det tredje bästa och gå till en trygg plats där han kunde vara ensam en stund till när nu hans mammor inte var tillgängliga någon av dem! 

Gissa vart han gick?! 

Där gömmer han sig, bakom elefanterna! 🐘❤️ 

(Ber om ursäkt för mörka bilder!) Här fann Lina vår lille pojk när hon kom ut från badrummet! I fotändan av min och hans säng! Han är bara så söt! Så otroligt gullig! 🐶❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ing-Marie Nordström
skriven :

Kan inte skicka mina kommentarer längre från mobilen. Är så ledsen att du inte sett dem.Men jag har läst varje dag.Jag finns här för dig nu och för alltid.Så fina inlägg du har gjort om dina föräldrar.Så mycket kärlek det finns i er familj.Så otrolig söt han är lilla Trisse. Klart att han gick till sin tryggaste plats när mammorna var försvunna.Han förstod att du skulle komma dit igen.Så kloka hundar är. Hoppas att det här kommer fram till dig.Annars vet jag inte hur jag ska göra för att skriva till dig.Skriver på I-paden nu.Men det är mycket jobbigare än mobilen. Ha en dag min fina kära älskade Hanna.❤️❤️🐶❤️🥰🤗🐶❤️🍂🥀🍂🥀🍂🥀🍂🥀❤️😘😘I-M

Svar: Så dumt att det strulat med dina kommentarer. Så dumt. Jag är så glad och tacksam att du fortsätter att läsa (och gilla också kanske?) varje dag. Det betyder så mycket för mig, finaste du! <3
Ja, det finns verkligen helt otroligt, otroligt mycket kärlek i vår familj. Det är ett som är säkert!
Visst är Trisse helt fantastiskt söt på alla sätt och vis! Och just det att han gick upp och hoppade upp och la sig i vår säng är typ det gulligaste jag varit med om! Gissa om det gjorde att mitt hjärta svämmade över av kärlek?! <333
Jag tycker att jag får många kommentarer från dig, Ing-Marie! Det känns inte som att det "fattas någon" så att säga! Så jag hoppas och tror att alla kommentarer du skickat/försökt att skicka har kommit fram.
Ha en dag, älskade du! <333
Stora, varma kramar och all kärlek till dig från Trisse och mig <333 <333
Hanna Andersson

2 Jasmine
skriven :

Hur går det för din inflammerade tarm? Skulle det inte komma ett inlägg om koloskopin du gjorde typ i somras? He du nån diagnos nu? Nån medicin? Känns hemskt du inte fått nån. <3

Svar: Det går sådär. Jag lovar att det kommer ett inlägg väldigt snart om koloskopin där jag även kommer berätta hur det går just nu med tarmen. Tack så mycket för ditt stora, stora tålamod, Jasmine! Du är fantastisk som håller ut och väntar! <3 Tack såå mycket för det, tack! <3
Hanna Andersson