hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Vi blir fler och fler i familjen som går på välbehövlig semester! ❤️

Japp, precis så är det! Trisse och jag, som ju redan haft semester i några veckor (sedan månaden efter Midsommar)  får nu sällskap här hemma på dagarna eftersom att fler och fler går på semester. Mycket välbehövlig sådan! 

Lina hade sin första dag av sina fem veckors semester igår. Pappa jobbar denna veckan ut, sedan går också han på semester. Mamma, som har sen semester detta år (hon och de andra avdelningscheferna på de olika avdelningarna får turas om att ta tidig och sen semester, det blir tidig vartannat och sen vartannat, jobbar denna och nästa vecka innan hon också går på semester. 

Så om en och en halv vecka har vi allihop semester, hela familjen tillsammans! Mamma och pappa har fyra veckors semester var, Lina har som sagt fem veckor och Trisse och jag har åtta veckor! 

Förra året hade mamma tidig semester, hon har ju varannat å tidig och varannat å sen och detta år har hon alltså sen. Det finns för- och nackdelar med både tidig och sen semester.
 
När hon har tidig semester går hon direkt efter Midsommar, som Trisse och jag. Men skillnaden på mamma och Trisse och mig är ju att vi har dubbelt så lång semester. Jag tycker bäst om när mamma har sen semester. Sommaren känns längre då på något vis. 

Nu njuter Trisse och jag av att ha sällskap av vår älskade Lina! Även om vi inte ses särskilt mycket med tanke på att jag ligger inne i mitt sovrum hela dagarna. Och nätterna.
 
Men även om vi inte träffas rent fysiskt vet vi att vi är nära varandra och jag känner mig trygg när jag vet att Lina är nära och Trisse tycker det är härligt att få ut med sin mamma på lunchpromenad istället för med någon granne, även om det går bra det också. 
 
Jag avslutar detta blogginlägg med en supersöt bild jag tog på Lina och Trisse tidigare imorse. De var så söta där de låg i soffan och myste med varandra att jag helt enkelt blev tvungen att ta upp telefonen och ta ett kort på dem. Och det är jag glad att jag gjorde! 

Visst är de otroligt söta där de låg och myste! Mina två älsklingar, mina bästa vänner och dem jag älskar allra mest, tillsammans med resten av familjen såklart. Det vill säga mamma, pappa och bonushundarna Tyra och Tjorven! ❤️🐶❤️🐶❤️🐶❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Så härligt att ni håller på att samlas hela familjen. Även om du ligger på ditt rum. Jag trodde att det var du och Trisse på bilden. Otroligt lika ni är. Ha en dag finaste Hanna❤️❤️🐶❤️❤️💙☘️🌷☘️🌼☘️🌹☘️🌻☘️🌸☘️🌺I-M

Svar: Ja, visst är det härligt! Och framförallt är det väldigt skönt för mamma och pappa att de också snart går på semester. De behöver verkligen, verkligen, VERKLIGEN det! Pappa har bara två dagar kvar, sedan går han på semester. Och mamma har två dagar och en vecka kvar. Sedan går hon också på semester och då är vi allihop lediga i tre veckor tillsammans. Sedan börjar Lina och pappa att arbeta samma måndag och då är mamma, Trisse och jag lediga en vecka till tillsammans. Sedan börjar mamma också arbeta igen. Såhär tror jag att det är! Om jag inte räknat och/eller tänkt fel nu igen för miljonte gången eller så! Men det är så långt kvar tills dess så det ska vi inte tänka på nu! Nu ska vi försöka vara i nuet, eller hur, kära vän! <333
Du är verkligen inte ensam om att tycka att Lina och jag är lika. Du är verkligen INTE ensam om det! Själv tycker både Lina och jag att vi inte alls är särskilt lika. Men det är klart att också vi ser att likheter finns. Vi är ju tvillingar trots allt! Tydligen har vi väldigt lika röster också. Men det är svårt för oss själva att avgöra. Det får någon som hör oss båda två prata avgöra.

Ha en dag, älskade Ing-Marie <333 Massa massa kramar och all kärlek i hela världen till dig från vår lille Trisse och mig <333 <333
Hanna Andersson

2 Jasmine
skriven :

Oj vad lika du o Lina är! Trodde de va du på bilden. Fin bild! :D <3

Svar: Du är verkligen INTE ensam om att tycka det! Bara detta inlägg, med denna bild, har genererat i flera kommentarer där personer tycker likadant. Lina och jag tycker inte alls att vi är särskilt lika. Men det är klart att vi ändå ser att det finns likheter mellan oss. Vi är ju trots allt tvillingar så konstigt vore ju annat! Ja, visst är det en fin bild! Älskade Lina och älskade Trisse! <3
Hanna Andersson

3 Enhörningen
skriven :

Så söta!! Så fin bild! Kraaaaaaaam på er systrar!! 💜💙💜💙💜💙💜💙💜💙

Svar: Visst är det otroligt söta, både syster Lina och bebis Trisse! De är så söta så det inte är klokt! ;) Massa kramar och pussar tillbaka till dig, finaste Syster C från Syster L, Syster H och unge herr Trisse Bärfis! <3 <3 <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson

4 Sofia
skriven :

Så fina! 💙💛💙💛

Svar: Visst är de! Både Linis och unge herr Trisse Bärfis! <3 Tack, finaste du, för att du fortfarande läser och för att du kommenterar då och då. Det är så fint av dig och det betyder mycket för mig. <333
Hanna Andersson