hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Ja, det är precis så det är och precis så jag känner! 🤕

Det kanske låter överdrivet, men det är det inte. Det är precis så här det är att ha ME, åtminstone de svårare varianterna. Att ha lätt till medelsvår ME är såklart annorlunda. Men nu är det ju tyvärr inte det jag har utan mycket svår ME. Tyvärr. 
 
Nu är det förvisso så att jag inte varken säger eller tänker ”Fuck you” särskilt ofta alls. Men känslan kan ändå vara precis den. För i all desperation utav den extrema sömnbrist jag har och min ständigt rödflammiga, irriterade, kliande, svettiga, kalla, blålila, bleka hud som är full av ärr, blåmärken och andra skavanker och mitt uppe i en situation som är allt annat än under kontroll så kan känslan vara just så. Fuck. Fuck everone, Fuck everything och framförallt: Fuck ME. Inte ”me” som i ”mig” då såklart, utan ME som i den svåra neurologiska sjukdomen ME, Myalgisk Encefalomyelit. Viss skillnad. Hehe. 🤕💙
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nilla
skriven :

Det är klart att du måste få säga fuck ME ibland. Vem som helst hade fått nog ibland i din sits. Kram

Svar: Jo, det har du rätt i, Nilla <3 Tack så mycket för att du stöttar mig så fint, snälla rara du <333 Kram <3
Hanna Andersson

2 Anna. T
skriven :

Hur har det gått för Trisse??? ❤️❤️❤️ Håller alla tummar att det gått bra idag. Tänkt extra på er idag ❤️❤️❤️ älskade fina Hanna! Såklart du får säga fuck ME, det gör jag oxå, fuck ME! Oändligt med kärlek o kramar till dig ❤️❤️❤️❤️

Svar: Jo, det har gått hyfsat bra. Fast ändå inte. Blandat. Jag skrev nyss ett blogginlägg som förklarar precis hur det gick för Trisse hos veterinären idag. Det kommer ut imorgon morgon, så läs gärna det så får du reda på precis hur det gick och hur han mår nu efteråt. Tack så mycket, älskade Anna. Du är så snäll och rar. Jag tänker mycket på dig med, det gör jag verkligen.
Ja, man får faktiskt säga det! Du har helt rätt i det!
Oändligt med kramar och kärlek tillbaka till dig, finaste du <333 <333 <333 <333
Hanna Andersson

3 Heléna
skriven :

Bara så att du vet det - du är vacker både på insidan och utsidan!!!! Jag vet hur elaka sjukdomar kan göra så man är trött, värre än trött och sjukt hopplöst medvetslöst trött och jag önskar verkligen att din elaka ME kunde ge dig semester lite nu och då iallafall så du fick sova ut ordentligt och vakna utvilad! Många stora kramar världens finaste underbara älskade Hanna 💖🌸💖🌼💖🌻💖🌹💖

Svar: Åh tack så hemskt mycket för de fina orden, kära, älskade Helena <333 Tack så mycket för det fina du skriver och tack så mycket för din förståelse och för din fina stöttning.
Det betyder så mycket för mig att ha dig som min fina vän och att ha dig som stöttar mig. Tack så mycket, finaste, älskade, underbara Helena <333
Många stora kramar tillbaka till dig, världens finaste bästa älskade Helena <333 <333
Hanna Andersson

4 Anonym
skriven :

Så sant som det är skrivet. Visst måste man tänka och säga FUCK you, F alla, F ME. Precis så känner jag nu. Får höra varje dag att M har också ont, är trött har Alla symtom som jag har. Tycker verkligen om henne men det blir för mycket när man mår som sämst och ligger kraschad. Då känner jag FUCK ALLT. Som tur är vet du hur jag har det. En väldigt stor tröst att jag inte behöver förklara och höra en massa saker som inte hjälper eller trösta mig. Älskar dig mitt hjärta, min kämpe och styrka att orka fortsätta ett tag till. Finaste fina käraste kära underbara Hanna❤️🌼💛🌼💛🌼💛🌼💛🐶🌼💛🌼💛❤️❤️😘I-M

Svar: Tack så mycket, älskade du. Visst är det så man känner! Och vi har all rätt i världen att känna så dessutom! Det har vi utan tvekan! Ja, jag vet verkligen hur du har det och du vet verkligen hur jag har det och det är guld värt att ha någon som förstår precis och som stöttar så fint som du stöttar mig och som jag verkligen hoppas att jag stöttar dig!
Älskar dig med, av hela mitt hjärta, och jag finns alltid här för dig och med dig och vi kämpar tillsammans och tillsammans är vi superstarka och kommer ta oss igenom detta, på ett eller annat sätt!
Finaste, mest underbara, fantastiska, älskade du <333 <333 <333 <333
Hanna Andersson

5 Anonym
skriven :

💖🌷💖🌷💖🌷💖🌷💖😘😘🐶😘😘I-M

Svar: <333 <333 <333 <333
Hanna Andersson