hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Ögat är ännu mer rött och gör riktigt ONT! 😔🤕

Ja, precis så är det. Ögat har blivit ännu mer rött, något jag nästan inte trodde var möjligt, men det var det! Det är nog så som pappa säger att det är som med blåmärken, det tar några dagar innan blåmärket blir sitt allra mest färgglada. Så verkar det alltså vara med det röda i mitt öga också.

Pappa fortsätter att ta hand om mitt öga varje dag, på bästa sätt. Han torkar bort det kletiga som blir på ögonfransarna och han ger mig ögondroppar/salva med antibiotika två gånger om dagen. Morgon och kväll.

Ögat gör mer ont nu än tidigare. Idag har det verkligen gjort riktigt, riktigt ONT. Sådär ont så jag varit riktigt nära att bryta ihop flera gånger för jag känt att jag inte orkar, att jag inte står ut. Men jag måste orka och jag måste stå ut! Jag har inte direkt något val och det positiva med mitt öga, jämfört med resten av min kropp och alla sjukdomar, är att mitt öga snart kommer börja bli bättre och bättre. Synd att det inte är så för hela mig utan bara för ett öga. Men men. Det är ju som det är. Tyvärr... Sad but true...

Jag vill återigen VARNA känsliga tittare för nedan kommer två stycken bilder på mitt öga och vissa kan tycka det ser obehagligt ut! 👀 

Det är inte på något sätt några vackra bilder, varken på mig eller mitt öga, men det visar hur mitt stackars vänstra öga ser ut efter operationen. That's it! 👀 ❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Linnea
skriven :

Alltså guuud! Det där ser ut att göra så hemskt ont alltså jag får panik så hemskt det ser ut för din skull!! Du är så stark att jag inte fattar det ens! Att du klarar detta också liksom! Det är starkt!! Kram tjejen!!

Svar: Det gör väldigt ont. Förstår att det ser ont ut också! Tack. Jag har inget val, jag måste vara stark och klara detta också. Tack! Kram <3
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Älskade vän❤️Ska det aldrig ta slut med eländet för dig. Så skönt för dig att din pappa hjälper dig så fint. Skickar varmaste kramar och all kärlek till dig mitt hjärta❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: Älskade vän! <3 <3 Nej, det känns inte så! :( Ja, väldigt skönt! Han är guld värd och helt underbar som hjälper mig så fint! <3
Massa kramar till dig, min älskade vän <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson