hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Julgranen fick granskott!

Årets julgran måste trivts mycket bra här hemma hos oss. Enda sedan den plockades in har den druckit mycket, mamma har behöv fylla på vatten i julgransfoten varje kväll. Och från och med det att den kom in, någon vecka innan julafton, tills det att den kläddes av och kastades ut, i söndags, har den inte tappat så mycket som ett enda barr.

Det är olika varje år hur bra julgranen trivs inne i vårt hem. Vissa granar börjar barra från första stund och när den väl slängs ut är det så gott som inte ett enda barr kvar på den för alla barr ligger på vårt vardagsrumsgolv! Vissa år dricker inte granen nästan något alls och vissa år, som i år (och slutet av förra året!), dricker den så mycket att det bedömer fyllas på med vatten varje dag.

Det brukar vara så att de åren granen inte dricker kommer den barra väldigt mycket och de åren granen dricker på behåller den sina barr. Och vissa år behåller den inte bara sina barr utan den får små granskott också! Det är inte illa! Och det måste betyda att den trivs ypperligt hemma hos oss!

Pappa fotograferade alla fina, ljusgröna små skott innan granen åkte ut i kylan och skotten följde med! 🎄💚 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: