hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

🌟 Har jag nĂ„gra nyĂ„rslöften i Ă„r? 🌟

Svaret Àr bÄde vÀldigt kort och enkelt! NEJ! Det har jag inte!

Vi Àr nog ganska mÄnga som kÀnner sÄ! 

Jag brukar inte ha nyÄrslöften. Jag har aldrig haft det, förutom en nyÄrsafton för typ 14-15 Är sen nÀr vi barn pÄ nyÄrsfesten, som alla vÄra förÀldrar var pÄ, hade ett gemensamt nyÄrslöfte, nÀmligen att ingen av oss skulle Àta fryst aphjÀrna. Vi gjorde aldrig nÄgon uppföljning kommande nyÄrsafton men jag Àr ganska sÀker pÄ att ingen av oss bröt det löftet. Jag hoppas verkligen inte det! Stackars bÄde apa och den som Ät!

Men nÄgot seriöst nyÄrslöfte har jag aldrig haft. Jag har dÀremot haft planer och mÄl och tankar om saker jag skulle vilja börja med eller klara av och liknande, men inget regelrÀtt löfte. Jag hade sÀkert haft nyÄrslöften om jag kÀnde att det var saker i mitt liv jag behövde förÀndra och att ha det som ett nyÄrslöfte skulle ge mig den extra motivation jag behövde. Typ som att sluta röka eller gÄ ner 30 kilo i vikt och sÄna saker.

Men jag har dels aldrig behövt sluta röka eller snusa eller dricka 3L coca-cola varje dag eller liknande saker (jag varken röker, snusar eller dricker Cola. Blir bara lite cider eller hallonsoda pÄ helgen) och jag har heller aldrig kÀnt att jag mÄste ha et nyÄrslöfte för att klara av att göra nÄgot. Men dÀr Àr folk sÄklart vÀldigt olika.

Jag har lÀst eller hört nÄgonstans att det tecknas flest gymkort i januari Àn nÄgon mÄnad pÄ Äret (jag har ingen kÀlla, sÄ det Àr inte sÀkert att det stÀmmer, det Àr bara nÄgot jag har hört) och det fullkomligt skriker "nyÄrslöften" om det! Nu Àr det nytt Är, NU ska jag förÀndra mitt liv, förbÀttra min hÀlsa och börja trÀna pÄ gym fem gÄnger i veckan, NU hÀnder det! Och sÄ hÄller det i sig i en mÄnad, max tvÄ och sen Àr det februari och all motivation Àr borya och nyÄrsafton var lÀngesen och inte lÀngre betydelsefullt.

Men vi Àr olika, sÄklart. Vissa hÄller sÀkert sina nyÄrslöften toppenbra hela Äret och gör verkligen de dÀr livsförÀndringarna som de lovar sig sjÀlva att göra. Och dÄ Àr nyÄr och nyÄrslöften jÀttebra. Och det Àr aldrig fel att ha mÄl och ambitioner. Verkligen inte. Jag hejar pÄ alla som har nyÄrslöften och att till exempel sluta röka Àr det bÀsta man kan göra! BÄde för sig slÀkt, sin kropp och hÀlsa och för sin omgivning och för miljön! SÄ go for it! Jag hÄller mina tummar och hoppas pÄ alla er med nyÄrslöften!

Jag har, som sagt, inga nyÄrslöften. Har ni det, mina kÀra lÀsare? NÄgot ni vill dela med er av?

Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: