hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Vi har haft Tyra och Tjorven på besök! 🐶❤️

Passande nog har vi haft våra älskade bonusvovvar hos oss här i helgen! Och så kom det ut en text igår morse som handlar om vovvarna och hur otroligt mycket de betyder för oss samtidigt som vi har bonusvovvarna här hos oss!

De kom vid lunchtid i lördags och blev hämtade sent igår kväll. Det har varit superhärligt och väldigt mysigt att ha dem här. Det blir ju tyvärr inte lika ofta längre och mitt hjärta blöder jämt och ständigt efter en extrem saknad av tjejerna, framförallt Tjorven, och jag vet att Lina saknar Tyra lika mycket som jag saknar Tjorven!

Tjorven älskar att ligga uppe på fåtöljernas ryggstöd. Hon är väldigt söt där hon ligger och har full uppsikt över busiga och kontaktsökande lillebror Trisse. Visst tycker hon att Trisse är jobbig emellanåt men hon älskar samtidigt uppmärksamheten han ger henne och hon tycker om att köra med honom, locka honom till sig för att sedan morra åt honom när han kommer för nära osv. De tycker det är roligt båda två och de njuter av sin lek båda två fast på olika sätt. 🐶❤️

Jag tänker hela tiden att vi måste ta och låna hem den lite oftare! Så jag får mysa med dem, ligga alla fyra i sängen och mysa och vila och värma varandra. Jag vilar aldrig så bra som när jag har alla tre vovvar hos mig i sängen och helst också Lina bredvid mig! Det är så fantastiskt mysigt och underbart avslappnande och skönt på alla sätt och vis att jag önskar jag kunde ha det så varje dag! Eller åtminstone två gånger i veckan som förr, som vi hade det i flera år innan Lina började plugga för lite drygt ett år sedan.

Nu när vi inte har tjejerna hos oss lika mycket längre gäller det att passa på och ta vara på tiden och verkligen mysa så mycket det bara går. Leva i nuet, inte tänka för mycket utan bara vara. Känna närheten, värmen från de små liven, klappa, klia bakom örat och bara mysa, mysa och mysa ännu mer!

Tjorven sov i min säng natten till söndag och Tyra sov i Linas säng och Trisse sov inne hos Lina och Tyra i en av tjejernas säng. Det är paradiset för honom! Att sova i en säng som är fullkomligt dränkt av Tyras och Tjorvens dofter. Trisse älskar sina tjejer helt galet mycket. Och han vill vara så nära dem han bara får. Han skulle aldrig få tillåtelse av tjejerna att ligga i deras säng medan en av dem eller båda två ligger där själva. Därför väljer Trisse det näst bästa scenariot. Att ligga ensam i tjejernas säng.

I lördags eftermiddag satt vi alla samlade, både människor (inklusive Linas superfina flickvän som nuförtiden känns som en i familjen) och hundar när jag plötligt upptäckte att Trisse inte var med oss. Det fattades en hund. Vi ropade på honom men han kom inte och det gör han ALLTID annars när någon kallar på honom, men inte nu. Jag tog ett steg ut från vardagsrummet och ut i hallen och då fick jag syn på honom och började skratta på en gång samtidigt som jag drabbades hårt av en extrem söt-chock!

Där låg han, vår lille älskade pojk som prinsen på ärten! Han hade klättrat upp och lagt sig i en av tjejernas sängar. De har två likadana som stod på varandra i hallen i väntan på att bäras upp till mitt och Linas rum för natten.

Så där hade han alltså klättrat upp och det gick att se på honom, mycket tydligt dessutom, hur mycket han njöt av att få ligga i sina älskade tjejers säng och bli helt "täckt" av tjejernas dofter. Antagligen låg han där i sitt paradis och drömde sig bort och det han med största sannolikt drömde om var att han hade sällskap av både mamma Tyra och storasyster Tjorven i sängen, hela natten. Vår älskade lille Trisse-pojk. Barnbarn till mamma och pappa och Tyras och Tjorvens ägare. Son till Tyra, Lina och mig och lillebror till Tjorven. Vi älskar honom väldigt, väldigt mycket allihop! Han är otroligt fin, lille herr Trisse, och han är vår och han är vårt ALLT! 🐶❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna. T
skriven :

Älskade underbara hundar ❤❤❤ så söt Trisse är när han låg där i korgen 😍😍 massa kramar o kärlek till dig, din familj o alla fina hundar ❤❤❤

Svar: Precis så! Älskade, underbara hundar! <3 <3 <3 Visst var han för gullig där han låg, i sina tjejers säng! <333 Massa kramar och kärlek tillbaka till dig, älskade, finaste vän från alla oss <333
Hanna Andersson

2 Nilla
skriven :

Ha ha, så gulligt. Kram

Svar: Eller hur! <3 Kram
Hanna Andersson

3 Anonym
skriven :

Så underbart att du kan finna sån lycka i ditt liv och att du fortfarande orkar njuta av det. Förstår hur mycket hundarna betyder för dig, och Lina❤️. Det är ömsesidigt, för vem kan väl inte älska dig med all kärlek som du sprider runt dig❤️❤️ All kärlek till dig som jag någonsin kan ge❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: Ja, hundarna betyder ALLT för Lina och mig! De är verkligen vårt ALLT, våra små bebisar och vi älskar dem mer än ord kan beskriva! Tack, du är så gullig, snäll och rar, Ing-Marie <3 Du är också otroligt älskvärd! Det är omöjligt att inte älska dig med, så fin och snäll och omtänksam och rolig och rar som du är! <333
All kärlek till dig <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson