hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

En fin vän till mig sa något klokt som jag tänker på varje dag! ❤️

Jag har skrivit tidigare och berättat att jag har självmordstankar på grund av min situation, på grund av hur extremt dåligt jag mår och på grund av det fruktansvärda lidande jag tvingas gå igenom VARJE dag, varje minut, året om, utan pauser och utan uppehåll.

När jag skrev till en av mina närmaste vänner, som för övrigt också är mycket svårt sjuk i ME (det var så vi träffades via en ME-grupp på fb för några år sedan), och berättade att idag är självmordstankarna extra starka och påtagliga för att mitt lidande är extra starkt och hemskt idag och då skrev hon något som jag tänkt på väldigt, väldigt mycket sedan dess.

Hon skrev "Hanna, kan du säga till mig att du vet till 100 % att du aldrig kommer bli bättre? Kan du veta till 100 % att det är såhär eländigt ditt liv kommer vara för all framtid?"
Nej!, svarade jag då, för jag inte till 100 % veta att detta helvete jag går igenom nu på grund av alla mina sjukdomar kommer vara för evigt.
Då skrev hon tillbaka:
"Men då så. Då får du INTE ge upp. För så länge det finns hopp måste du fortsätta kämpa".

Så skrev hon till mig och jag kände direkt när jag läste det hon skrev att JA! Precis så är det! Så länge det fortfarande finns en gnutta hopp kvar om en bättre framtid kan jag bara inte ge upp! För vem vet, snart kanske det är min tur att börja leva?! I framtiden kanske jag faktiskt kan LEVA och inte bara kämpa för att ÖVERLEVA.

Så jag kan inte ge upp, jag får inte ge upp. Det är jag skyldig mina fina vänner, mina fina ME-vänner, min älskade familj (alla tre vovvar inkluderade) och jag är faktiskt också skyldig mig själv det. Jag får bara inte ge upp. Jag måste fortsätta kämpa för min överlevnad. För en dag måste det vara min och alla andra svårt ME-sjukas tur att leva.

Tack så mycket finaste A för att du skrev så fint och klokt den gången och tack för all störning du ger mig. Tillsammans är vi starka. Tillsammans ska vi överleva så att vi någon gång kan få börja leva. ❤️

Precis så är det! Sad but true... 💙

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nilla
skriven :

Väldigt klokt svarat av din vän 😍 kram

Svar: Det är ett väldigt klokt svar! Kram
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Så kloka ord från din vän❤️ Du får aldrig ge upp vännen.Du har så många omkring dig som älskar dig. Du ger mig så mycket styrka och hjälpt mig fram till min diagnos. Du ger mig styrka att fortsätta kämpa. Älskar dig Hanna❤️ nu och för evigt finns du i mitt hjörta❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: Ja, det är väldigt kloka ord! Ja, det har jag verkligen och det har du med, jag är en av dem! Älskar dig med! Massa massa kramar och kärlek finaste du <3 <3 <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson

3 Anna. T
skriven :

Underbara Hanna ❤ din vän har så rätt i det hon skriver, tack för att hon skrev som hon gjorde. Du får absolut inte lämna oss!! Du är för värdefull o för älskad för att göra det! ❤❤ du är så fantastiskt ödmjuk, snäll o mån om dina vänner. Du mår skit men ändå så bryr du dig o frågar hur man mår. Tack för att du kämpar och för att du är du ❤❤❤❤ oändligt med kärlek och massa kramar till dig fina vän ❤❤❤

Svar: Underbara du! Tack för allt fint du skriver och tack för att du stöttar mig på bästa sätt! <333 Tack så hemskt mycket för dina fina ord! TACK! <3 <3 <3 <3 <3 <3
Oändligt massa kramar och kärlek tillbaka till dig, min finaste älskade vän <333 <333
Hanna Andersson

4 Anonym
skriven :

Jag kämpar också med detta tyvärr men vågar inte säga det till någon mer än min man, men det är ändå skönt att få säga det till någon. Vad bra sagt av din vän. Håll i hoppet för du är så ung fina Hanna <3 Har du sett klippet om Jessica Taylor-Bearman? Om inte så se det, det gav mig lite hopp fast jag är mycket äldre, jag tror ni som är yngre har bättre chans att bli bättre. Vi måste fortsätta kämpa hur jobbigt det än är för alla vi älskar <333

Svar: Fy så tufft för dig, jag lider verkligen med dig. Ja, det kan vara skönt att säga det till någon, få det ur sig. Ibland lättar det lite då. Det är otroligt bra sagt av min vän, jag tänker på det hon sa varje dag.
Jag försöker klamra mig kvar vid det hopp som fortfarande finns kvar! Gör det du också! <3

Du får min mejladress nu så får du gärna skriva till mig om du vill. Om tankarna blir för svåra eller verkliga eller så. Jag finns här för dig.

[email protected]

Jag tror både ja och nej angående det. På ett sätt kanske yngre generellt sätt har lättare för att bli bättre. Men när det gäller mig tror jag tyvärr inte att min unga ålder gör varken till eller från för jag har så mycket annat som spelar in och så mycket annat som kraftigt drar ner mina chanser att bli bättre. Tyvärr.

Ja, vi måste fortsätta kämpa för alla de som älskar oss. Och för varandras skull. Vi är starka. <333
Hanna Andersson

5 ankiskampmotsjukdomen.blogg.se
skriven :

Så fint inlägg 😭🙏❤️
Tillsammans är vi starka Hanna ❤️🙏

Svar: Tack för de orden, bästa, finaste, älskade vän <3 Ja, tillsammans är vi starka <3
Hanna Andersson