hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Tur att det finns färdiga inlägg att ta av när jag inte klarar av att skriva!

Ja! Det är allt en väldig tur att jag är så klok och förnuftig att jag skriver några inlägg efter varandra de nätter jag är full av adrenalin, "falsk energi", och inte kan sova och när min speedade hjärna bara levererar och fingrarna samarbetar. För då har jag en hög med blogginlägg på lager att ta av när jag inte orkar skriva, vilket är väldigt, väldigt ofta. På en vecka är hälften av inläggen skrivna på natten innan och hälften kommer från den sparade högen, på ett ungefär.

Nu är jag helt kraschad efter mina två läkarbesök, såklart. Det är först nu jag klarar av att lyfta telefonen överhuvudtaget. Jag är så kraschad att jag är förlamad av utmattning. Det är riktigt skrämmande när kroppen är så fullkomligt utmattad och full av mjölksyra att den blir som förlamad. Jag kan inte vända mig om i sängen, knappt röra mig. Inte gå upp på toa när jag behöver. Fast så är det i och för sig alltid. Toabesöken får vänta tills kroppen klarar av att ta de få stegen som är till toan. Det är så det är.

Det är skönt att ha inlägg att ta av, det har jag gjort bra och jag fortsätter att skriva extra inlägg när jag kan så att högen av sparade inlägg inte tar slut. Jag har fullt upp med skrivandet, kraschen, att andas och stå ut. Ja, att överleva, helt enkelt.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ing- Marie Nordsrtöm
skriven :

Min fina Hanna, först, tack för underbara bilder på blommorna. Har inte kunnat höra av mig på länge nu. Är mycket försämrad och nu säker på ME. Men har ingen läkare. Neurologen som sa sig kunna sjukdomen hörde jag på den första meningen att han inte var insatt i ME. Så nu får jag för tredje gången leta läkare som kan och vill diagnosera mig.
Har inte sett så mycket av dig heller. Förstår att du är väldigt dålig, men ff stark och envist kämpande mot dina sjukdomar. Är så stolt över dig hjärtat. Önskar att jag hade ett uns av din kamp. Tänker på dig fler gånger om dagen och hur du klarade den varma sommaren. Hör av mig mer senare. Varmaste kärlekskramar till mitt hjärta och förebild. Älskar dig vännen 💖💖💖💖💖💖💖💙💙💙💙💙🙋‍♀️🙋‍♀️🌺🌺🌺🌺🌺

Svar: Hej min älskade Ing-Marie! Varsågod, så roligt att du gillar bilderna. Visst är de vackra!
Jag har full förståelse för det. Jag har ju inte hört av mig på ett tag jag heller. Först denna hemska värmebölja som deckade mig totalt. Sen drog vårdbesöken igång och jag kraschade totalt efter två läkarbesök på två dagar. Jag har inte hämtat mig än efter det och nu flyttade vi hem från landet idag också och det spär på kraschen.
Men jag tänker så mycket på dig och vi har varandra och kämpar tillsammans även om ingen av oss orkar skriva så ofta.

Det är inte lätt att hitta någon läkare som är insatt i ME och ännu svårare att hitta någon som kan/vill diagnostisera. Det är tufft. Jag lider med dig. Men du är så stark. Du klarar detta också.
Jag är väldigt stolt över dig och du är otroligt stark och envis du med. Och du är helt fantastisk som skriver brev och som är så omtänksam och tänker på mig trots att du mår så dåligt själv. Du har ett hjärta av guld.
Jag tänker på dig också flera gånger om dagen och önskar verkligen att jag orkade skriva till dig oftare. Men du vet ju själv hur det är när orken inte alls finns där.
Massa, massa kramar och kärlek till dig min fina, kära vän. Jag älskar dig också. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙💙💙💙💙💙😘😘😘😘😘😘
Hanna Andersson

2 Anna. T
skriven :

❤❤❤❤ vill bara skicka massa kramar o kärlek till dig fina vän

Svar: Tack så mycket för det! Massa kramar och kärlek tillbaka <3 <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson