hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Snabb summering av dagen!

Då var dagens läkarbesök, Vårdkonferansen, gjord. Jag tror att det gick bra. Mitt fokus gick mest ut på att försöka andas och stå ut med de fruktansvärda smärtorna det innebär för mig att sitta upp. Min vårdcentral-läkare, som var med på träffen, tog en snabb titt på min tå efter mötet och hon tycker den ser väldigt ond och irriterad ut. Så hon har skrivit ut antibiotika-salva till att börja med och hjälper inte det blir det antibiotika i tablett-form. Så detta ska nog förhoppningsvis ordna sig nu!

Nu laddar jag inför morgondagens läkarbesök. Det är mycket nu. Än går jag på så mycket adrenalin att jag inte riktigt känner kraschen efter dagens besök. Men jag vet att den kommer, kraschen, och jag hoppas att den inte blir allt för tuff trots två läkarbesök på två dagar.

Idag skulle min farfar fyllt 84 år om han hade levt. Men han dog för tio år sedan, alldeles för tidigt. Lina, pappa och Trisse var på kyrkogården och tände ett ljus för farfar. Jag önskar jag hade kunnat vara med. Men det är längesen jag var på kyrkogården. Alldeles för längesen. Vila i frid, farfar och farmor. Vi saknar er. ❤️

Minneslunden där både farmor och farfar ligger begravda. Det är så vackert där. Jag vill själv begravas där i Minneslunden. ❤️

På kyrgogården finns en liten damm där det simmar guldfiskar och koifiskar. Det är fint att gå promenader där på kyrkogården. Det är hyfsat rullstolsanpassat dessutom. ♿️💙

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Linnea
skriven :

Så vackra bilder. RIP till dina farföräldrar!!!
Lycka till imorgon. Kram!!!

Svar: Väldigt fina! Ja, R.I.P, älskade farmor och farfar. <3 <3
Tack så mycket! Kram
Hanna Andersson