hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Förbannade, envisa tå som vägrar läka! 🤕

Jag vet att jag babblar om min dumma tå, men det är svårt att låta bli när min ena stackars stortå är som en enda stor inflammerad och infekterad, röd och svullen och pulserande onda boll. Den gör ONT och varet sipprar fram tillsammans med blod och den är värmeökad, illröd och väldigt, väldigt öm.

Japp. Så här "fint" ser det ut! 🤕

Tänk att ett nageltrång kan bli till ett så ilsket och ond inflammation och infektion. Jag har haft nageltrång många gånger förr, men vanligtvis hjälper Lina mig att ta hand om det hela INNAN det blir ilsket och ömt. Denna gången uteblev hjälpen och jag försökte lösa det hela men gjorde inte det bra och det var då min tå förvandlades till den ilska, inflammerade och infekterande, ömma boll den är nu.

Problemet är att den varit såhär i många, många veckor nu. Trots baddande och inslag med alsolsprit och fotbad med salt (som drar fram "skiten") blir det inte bättre. När jag var hos läkaren på jourcentralen för flera veckor sedan sa läkaren att jag var precis på gränsen till att få antibiotika eller inte, men hon ville avvakta. Nu tror jag tyvärr att det bara är det som skulle hjälpa. Det eller att dra nageln/en bit av nageln.

Trots att jag inte orkar måste jag boka en ny läkartid och få min tå kollad på nytt. Jag kan inte ha det såhär längre. Det gör svinont och det blir INTE bättre av sig själv. Jag måste ha hjälp. Alltid är det något...!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Therese Åström
skriven :

Aj, har full förståelse för att du klagar. Det där ser ju väldigt besvärande ut. Hoppas du får hjälp snart.

Svar: Det är väldigt besvärande. Hoppas min läkare, som jag ska träffa imorgon, kan hjälpa mig. Tack!
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Det där ser inte alls bra ut! Det måste behandlas med antibiotika genast. Be din mamma köra dig till din läkare nu, du måste få hjälp!

Svar: Nej, det varken ser eller känns bra. Tror oxå det krävs antibiotika. Jag ska träffa min läkare imorgon!
Hanna Andersson

3 Linnea
skriven :

Alltså guud så ont och otrevligt det där ser ut! Din stackare. Du ska visst drabbas av allt! Kram starka tjejen!!!

Svar: Det gör väldigt ont och det är verkligen otrevligt! Ja, ibland känns det så!
Kram
Hanna Andersson