hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Något fint att ställa på mitt bord i mitt rum!

Jo, då var ju frågan vad det är jag ska ställa på mitt bord. Vad det är för något som gör att jag väldigt gärna vill få gjort städningen så att detta något kan placeras ut.

Det är något pappa fick syn på i Dalsland, i min mammas morbrors hus. Min mormor och hennes två bröder (varav den ena är död och den andra ligger på hem) kommer från Dalsland och det är deras föräldrahus som står tomt nu när han som bodde där har kommit in på hem. Men som sagt, pappa var där och grejade tillsammans med mamma och morfar och då fick han syn på något som han visste direkt att jag skulle vara intresserad av!

Är det något som intresserar mig så är det resor och kartor, framförallt världskartor! Jag kunde sitta i timmar och studera kartorna och drömma mig bort. Nu blir det inte längre timmar utan några minuter per gång. Men ändå. Min kärlek och fascination för resor och kartor finns kvar.

Det pappa fann där på vinden i ett hus ute i ingenstans i Dalsländska skogarna var en jordglob! En mycket gammal sådan med en fot av mörkt trä och med en lampa i sig. Pappa tog hem den till mig, gissa om jag blev glad?! Han städade av den och fick den i så bra skick som möjligt. Lampan funkar till och med!

Så nu bara måste mamma och jag få städat och plockat i ordning och få fram bordsytan igen som just nu är belamrad med massa grejer, tidningar och sånt så att jordgloben kan få inta sin plats. Där kommer den stå fint och trivas bra!

Tack så mycket, Pappi för att du tog hem jordgloben till mig! ❤️

Än så länge står den bara på golvet på min fina matta och väntar på att få flyttas upp till bordet. Snart ska den få flytta. Snart! ❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Så fin hjärtat!! Roligt när man hittar en skatt sådär.... Jag tycker oxå om kartor och jordglober, den här var ju superfin! Jag brukade leka en lek förr, där man blundar och snurrar och sätter ner fingret och ser var man hamnar på jorden 😊 jag hade dock bara en julgranskula som var som en jordglob 😂 Men sist hamnade jag på Hawaii minns jag, jag blev glad dels att jag lyckades pricka ön ( vad är oddsen liksom) och för att jag ville åka dit! Kändes som ett tecken...🤔😉😊 kraaaaaam och puss från din Enhörning 💜💜💜💜💜💜💜💜

Svar: Visst är den fin! Ja, en fin skatt i en gömma i Dalsland! JA! Så gjorde L och jag jämt. Vi brukade, och gör fortfarande, drömma oss bort. Ja, vad är oddsen att man hamnar på just lilla Hawaii. Kramar och pussar, älskade Enhörning <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson