hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Mammas Spa och kärleken till mina älskade föräldrar! ❤️

Igår kväll bäddade mamma ner mig i filtar och täcken i hennes säng och jag låg som Pippi Långstrump, alltså med fötterna vid huvudkudden och huvudet där fötterna brukar vara. Mamma satte sig på en pall nere vid fotändan, där mitt huvud var. Det var helt mörkt i rummet bortsett från tre värmeljus mamma tänt. Hon borstade mitt hår och sen tog hon ansiktskräm i mitt ansikte och masserade mitt ansikte, nacke och hårbotten. Det var helt underbart. Det var så skönt och så mysigt och jag kunde verkligen slappna av där i mörkret.

Vi hade så mysigt att jag var tvungen att sms:a Lina och bjuda in henne till Mammas Spa. Hon gjord oss sällskap och la sig i sängen bredvid mig och låg nära och myste medan mamma masserade färdigt mitt ansikte och hårbotten. Sedan flyttade mamma pallen och gav Lina samma underbara behandling. Det var så otroligt mysigt. Pappa var iväg och tränade hela kvällen så vi tjejer (och Trisse) fick en supermysig tjejkväll med massa mys och närhet.

Vi står varandra väldigt nära i min familj. Vi kramas, pussas, är nära och njuter verkligen av varandras sällskap och närhet. Vi pratar om allt möjligt, delar med oss och är öppna mot varandra och vi står verkligen varandra väldigt nära. Jag betraktar båda mina föräldrar som vänner. Inte bara som mina föräldrar utan också som mina vänner.

Och sedan jag blivit vuxen, jag är 23 år nu och fyller 24 år i november, har jag lärt känna mamma och pappa som personer. Som individer och människor, inte bara som min mamma och min pappa utan jag har lärt känna "personerna bakom" föräldrarollen. De är ju fortfarande mina föräldrar, såklart och är först och främst min mamma och pappa. Men vi är också vänner och har en vän-relation utöver mor-dotter- och far-dotter-relationerna. Det kanske låter helt flummigt, men jag hoppas att det framgår hur jag menar!

Vi fick en supermysig kväll här igår och jag hoppas verkligen att Mammas Spa har öppet snart igen. Jag vet två döttrar som står på kö för att få boka tid och jag vet en mamma som är helt fantastisk på alla sätt och vis och som gör ALLT, precis allt, som hon någonsin kan göra för att få sina döttrar att må så bra som möjligt. Och jag vet en mamma som ska få samma goa ansiktsbehandling och som ska skämmas bort riktigt ordentligt av två döttrar som älskar sin mamma (och sin pappa) mer än något annat i världen.

Lina, och ännu mer jag, har haft och jag har det fortfarande nu mer än någonsin, tufft i livet. Jag har önskat så många gånger, fler än jag både kan räkna till och minnas, att jag var någon annan, att jag var någon annanstans och allra helst att jag inte fanns. Men jag har ALDRIG någonsin önskat att jag hade andra föräldrar. Aldrig. För mina föräldrar är de absolut bästa föräldrar Lina och jag någonsin hade kunnat få. Och vi älskar dem så mycket, så mycket. ❤️

Här har vi dem! Mina föräldrar och vänner. Pappa och mamma. Ett supervackert par och världens bästa föräldrar till Lina och mig och världens bästa morföräldrar till lille herr Trisse! 🐶❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna. T
skriven :

Så mysigt och underbart!! Vilken underbar mamma ni har ❤❤❤ vilket fin inlägg 😊❤ massa kramar o kärlek till dig ❤❤

Svar: Det var väldigt mysigt! 😍 Ja, vår mamma är helt fantastisk på alla sätt och vis! ❤️❤️
Tack så mycket för dina fina ord! ❤️❤️
Massa kramar och kärlek till dig ❤️❤️❤️
Hanna Andersson

2 Åsa
skriven :

Vilket fint inlägg med så mycket kärlek och omtanke.

Svar: Tack så mycket! <3
Hanna Andersson

3 Josefin
skriven :

Så fint! Familj kan vara så enormt värdefull med denna sjukdomen

Svar: Ja, min familj betyder allt för mig. Dels för att de praktiskt sett hjälper mig med ALLT. Men inte minst deras mentala och känslomässiga stöd som är helt ovärderligt. <3
Hanna Andersson