hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Igår hände det grejer!

Tänka sig! Igår hjälpte mamma mig att påbörja städningen av mitt rum. Eller rättare sagt, igår påbörjade mamma städningen av mitt rum. Och hon kom en bra bit på väg. Jag ska visa bilder när det är lite mer klart. Men jordgloben står i alla fall på plats nu! Inte illa. Trisse låg i sängen och verkade helt förvirrad och förstod inte alls varför jag tog ställning till vad som skulle sparas och vad som skulle slängas istället för att vila med honom. Han är inte van vid att jag gör något annat än vilar.

Det var verkligen en stor ansträngning för mig att vara med på ett hörn, samtidigt kändes väldigt skönt att röja, sortera och framförallt slänga! Det är befriande, tycker jag, att slänga gammalt bös man inte längre vill ha eller behöver. Det var nästan som en ny känsla i rummet när mamma fixat färdigt (för denna gång). Skönt. Det finns fortfarande saker att röja, sortera bland och slänga. Men var sak har sin tid och nu är första steget i alla fall gjort. Tack så mycket mycket, min älskade Mammi för all hjälp.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Therese Åström
skriven :

Håller med, älskar att rensa. Energin känns lättare vilket är en härlig känsla. Det blir extra viktigt när man spenderar så pass mycket tid i hemmet.

Brukar läsa boken Rensa i röran av Karen Kingston och efter det får jag alltid lust att rensa. Nu klarar jag det själv men jag har också kört er variant med att mamma rensar och jag säger vad som ska kastas/ges bort. Det gör ändå att man känner sig delaktig.

Svar: Hej Therese! Ursäkta att detta svar är så sent. Jag har inte på något vis glömt bort dig men energin har inte alls funnits till att svara på kommentarer.
Visst är det skönt att slänga och rensa! Ja, det blir verkligen extra viktigt när man är hemma så mycket.

Den boken har jag inte läst och tyvärr orkar jag inte läsa böcker längre och har inte gjort på väldigt länge. Men ska lägga till denna bok på listan över böcker jag ska läsa när/om jag kan läsa igen! Så tack så mycket för tipset.

Det är så otroligt roligt och skönt för dig att du blivit bättre i sjukdomen. Hoppas, hoppas att det fortsätter så! Tur vi har våra fina mammor som hjälper oss med så mycket, till och med att rensa och slänga saker!

Kram <3
Hanna Andersson