hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Drömmar kan slå in och önskningar kan bli verklighet! ❤️

Som FRISK har man tusen önskningar som SJUK har man bara EN önskning. Och det är att bli frisk.

Ja, så är det verkligen. Jag skulle ge eller göra vad som helst för att bli frisk. Eller åtminstone mindre sjuk. Även om det såklart hade varit att föredra att bli HELT frisk hade jag nöjt mig med att "bara" bli frisk från ME:n. Eller de sjukdomar som jag inte är öppen med att jag har. Det räcker för mig. För om jag "bara" hade haft svår fibromyalgi, EDS, mage-tarmsjukdom och alla de andra kroniska sjukdomar jag har men varit från ME och de andra sjukdomar jag inte skriver öppet om hade jag haft ett helt annat liv! Eller rättare sagt, jag hade haft ETT LIV.

Min högsta önskan, min högsta dröm vore definitivt att bli frisk från ME mm. Men att säga att jag inte har fler önskningar än en är inte helt sant. För det är klart att jag hat fler. Men ingen är riktigt lika stark som den som kommer överst på listan, den önskan om att bli frisk, eller åtminstone mycket mindre sjuk.

Några andra önskningar jag har är att:

- Ingen jag älskar ska bli svårt eller kroniskt sjuk (det räcker mer än väl att jag är det). Det är en stor skräck jag har, att någon jag älskar ska bli sjuk som jag är
- Jag en dag ska gifta mig...
- ...och skaffa barn
- Jag ska ge ut en, helst många fler, böcker
- Jag ska kunna resa igen, rida igen, gå ut på hundpromenader igen, vara aktiv igen, LEVA igen!
- Jag ska kunna ta hand om och försöka ge tillbaka något till min älskade familj efter alla år de tagit så väl hand om mig och lagt så mycket tid, kraft och energi, pengar och plats i huset och tankar av oro på mig

Jag önskar såklart ännu fler saker. Så är det väl för alla, vi människor drömmer och vi vill och vi önskar! Men, som sagt, det jag önskar allra, allra helst är att få bli frisk, eller åtminstone en hel del mindre sjuk. Tänk om den önskan en vacker dag blir verklighet. Det är en av anledningarna till att jag fortsätter kämpa varje dag. Vetskapen om att en dröm, en önskan, faktiskt kan slå in och bli verklighet. Hur osannolikt och hur långt borta det än är! Men drömmar kan slå in. Och önskningar kan bli verklighet. Annars skulle vi inte fortsätta drömma och ingen skulle fortsätta önska. Men det gör vi. Och det gör vi helt rätt i!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Tjingeling, vilken fin blogg, så sant de Du skriver. Har varit kroniskt sjuk sen jag var ca 30.
Har fått många komentarer om, va Du har de bra som får betalt å gå hemma.
Efter ett antal sådana kommentarer så jag, Vi kan byta Du å jag, Du får min kropp å knopp, med min sjukersättning, så tar jag Ditt , kropp , knopp, jobb å lön. Varsågod 😎
Något att tänka på för Dom som är friska.
Tack för mej Tant 65,7 Tjingeling 🧚‍♀️🦋🤩

Svar: Hej och tack så mycket! <3 Tufft för dig. Ja, man får ju tyvärr en hel del dumma kommentarer. Ja, det är så man önskar att det var. Då kunde de se hur det är! Tack för att du läser och skrev <3
Hanna Andersson