hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Nybäddad säng är vardagslyx! 😍

Något jag älskar är att få lägga mig i en renbäddad säng. Mamma och jag tycker lika mycket om det och eftersom att hon vet att jag tycker så mycket om det försöker hon se till att bädda rent min säng så ofta som möjligt. Och det behöver göras ganska ofta också eftersom att jag dels svettas väldigt mycket, men också för att jag har en liten vovve i sängen som drar in jättemycket grus, löv och annat bös. Men fäller gör han inte (skulle inte klara av att ha en hund som fäller) så det är jag väldigt glad för. Då får man stå ut med gruset och löven.

För mig är det vardagslyx att gå och lägga mig i säng som är nybäddad. Precis som att vardagslyx för mig är att orka sitta uppe en liten stund och dricka en kopp kaffe. Eller att orka skriva en stund med en vän. Sådana saker är vardagslyx för mig. Små, fina saker i vardagen som gör livet lite mer värt att leva.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Therese Åström
skriven :

Ja, det är så lyxigt. Det bästa dom finns är att få krypa ner i en nybäddad säng efter man har duschat. Men det är ju inte alltid så enkelt så det är ännu lyxigare nu.

Svar: Ja, det är gött! <3
Hanna Andersson