hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Blev lite firande igår!

Jag hade en väldigt tuff dag igår, med riktigt hemsk, fruktansvärd värk och väldigt svår feberfrossa och förlamande utmattning och allt annat. Det var alltså precis som vanligt, en väldigt tuff dag med otroligt svårt lidande. Med skillnaden att det var min och Linas födelsedag igår. Jag vet inte riktigt vad jag hade väntat mig. Om jag på riktigt trodde att alla hundratals svåra, plågsamma syntom skulle vara lite snällare mot mig just igår eftersom att det var min (och Linas) födelsedag, men så var det såklart inte.

Framåt kvällen lättade feberfrossan en liten aning och det var tur det. Hade den inte gjort det hade jag inte kunnat vara med och äta och öppna paket något alls. Men envis som jag är bytte jag ut sängen till soffan ett tag på kvällen och åt mat, öppnade fina presenter som jag blev så glad och nöjd med och sedan åt vi tårta. Jag smakade bara lite, för vid den punkten var jag så utmattad att illamåendet kastat sig över mig och jag behövde lägga all min energi på att stå ut och fortsätta andas.

På det stora hela blev det en fin dag, trots att jag mådde lika dåligt som vanligt. Jag blev väldigt nöjd, glad och tacksam för alla fina presenter jag fick och jag tror och hoppas att Lina också blev nöjd med vår dag. För mig är det viktigare att hon hade det bra, än hur jag hade det. Så känner jag alltid. Hon är ju mitt allt!

Det är otroligt viktigt för mig att hon mår bra och igår såg hon ut att må bra och hon verkade helnöjd med dagen. Hon hade sin fina flickvän här också och vi hade finbesök i form av Tyra och Tjorven som också sovit över här hos oss. Tyra har sovit i Linas säng och Trisse inne hos Lina och Tyra för ovanlighetens skull, han sover ju alltid hos mig annars. Men jag har haft Tjorven i min säng hela natten och hon uppskattar inte alltid att dela säng med sin jobbiga lillebror så därför fick han vara hos Lina och mamma Tyra.

Det är verkligen fantastiskt mysigt att ha bonusvovvarna hos oss. Det blir tyvärr inte så ofta längre, men jag njuter av varje sekund jag får vara med dem. Mina älsklingar, mina hjärtan. Tyra och Tjorven. Och så lille Trisse också, såklart!

Slutligen vill jag bara tacka alla fina människor som skrivit och gratulerat. Tack så hemskt mycket till var och en av er. Ni betyder så mycket för mig. TACK! 💙💙💙

Lite bilder på paket jag fick, inte riktigt alla, men de flesta! 

Den goda chokladmoussetårtan vi åt igår. Både god och fin att se på, precis som en tårta ska vara! 

Jag fick två stycken superfina armband, båda två med en/två elefanter på. Den översta fick jag av Linas fina flickvän och den undre fick jag av en av mina bästa vänner. Jag blev så glad för båda två. De är väldigt fina och väldigt jag. Tack så mycket finaste S och C! ❤️

Denna fina världskarta i en svart ram fick jag av mamma och pappa. Planen var att jag skulle klistra upp en annan världskarta på väggen, men den hade väck på sig och ingen tillhörande ram så detta blev hundra gånger bättre! Till denna fina världskarta fick jag också svarta och vita knappnålar så jag kan sätta ut dem på kartan på platser där jag varit (svarta) och platser jag vill besöka i framtiden (vita). Det ser jag fram emot att göra samt att få upp den på väggen. Något pappa får hjälpa mig med! Tack så mycket älskade föräldrar! ❤️

Dessa gosiga och mjuka tofflor fick jag av en av mina fura kusiner, den äldsta av dem. De var väldigt sköna att ha på sig och helt rätt i storleken. Tack så mycket för dem, M. ❤️ 

Detta fina och mycket praktiska smyckeskrin fick jag av Lina. Det var det jag önskade mig av henne, och det enda jag önskade mig för övrigt också, och hon hittade ett jättefint smyckeskrin. Så med mammas hjälp ska jag nu äntligen få ordning och reda på mina smycken. Det blir bra det! 

Jag tog, som sagt, inte bild på alla presenter jag fick. Utöver detta fick jag också en flaska vin av min favoritdruva, ett jättefint pussel av Lina med massa djur på och en jättefin ljuslykta av samma underbara vän som gav mig det ena armbandet med elefanten på. Lina och jag fick också en gemensam present, en prenumeration på en tidning, fem nummer tror jag att det var, av en jättefin och speciell vän till familjen. ❤️

Jag har fått så mycket fina presenter att hälften hade vart nog! Jag vet inte alls vad jag har gjort för att förtjäna allt detta fina, men något bra måste jag ju gjort! Tack så hemskt mycket alla underbara människor som gett mig presenter och tack så hemskt mycket till alla som skrivit och hört av sig på annat sätt och gratulerat mig på födelsedagen. TACK! 💙💙💙

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: