hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Värme, regn och åska!

Från att ha varit värsta värmeböljan, klibbigt och varmt började det regna igår på förmiddagen. Det regnade ganska mycket några timmar och lite smått då och då resten av dagen. Det åskade också, vilket bara var skönt. Luften blev lite mindre kvav och jobbig efteråt så det var nog precis det som behövdes, att himlen brakade loss en liten stund.

Jag trivs INTE i denna värme. Framförallt inte när luften blir sådär kvav och hemsk. Jag har tillräckligt svårt att andas och syresätta mig redan som det är. Och febern och feberfrossan är jobbiga tillräckligt de också. Jag behöver inte värmebölja och solljus som tar sig in i huset trots att jag försöker stänga det ute. Just nu längtar jag till hösten, mörkret och den svala, behagliga luften.

Den enda fördel med sommar och värme, som jag ser det, är alla vackra blommor som växer ute och som lyser upp och gör folk glada. 💙

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nilla
skriven :

Det var riktigt skönt när det åskat men nu är det lika kvävt igen ju 😜 Kram

Svar: Ja, det blev kvavt nästan direkt igen. Men nu åskar det igen här. Kram
Hanna Andersson

2 Katarina
skriven :

Kan du inte skicka hit lite regn och åska? ; ) Vore underbart för här hos mig har inte kommit en droppe : ( Jag känner som dig, önskar bara att vädret ska bli svalare då värmen gör mig också sämre.
Började skriva på din blogg i morse och är nu osäker på om jag avslutade... Får isf skylla på min överkokta hjärna och du får ta bort detta isf ; ) Många kramar fina vän <333

Svar: Jo, om jag kunde. Nu åskar det och regnar lite igen! Vi är nog många med svårare former av ME som känner precis samma. :(
Ja, hjärnan blir inte direkt mindre trött och dimmig av värmen.
Många kramar fina vän <333
Hanna Andersson

3 Linnea
skriven :

Åh vilken fin bild! Vad är det för blomma? Själv tycker jag om denna värme. Men fattar att inte du oxå gör det. Kram!!

Svar: Visst är det! Rhododendron! <3 Nej, jag vantrivs. :( Kram
Hanna Andersson