hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Strax dags för byte av säng för några dagar framåt!

Snart är det dags för Lina, Trisse och mig och sätta oss i bilen (jag brukar fälla sätet så jag halvligger, vilket är helt nödvändigt för ryggen) och åka ut till stugan. Jag orkar verkligen inte åka iväg, men jag har ju inte något val. Jag klarar mig inte hemma själv så jag måste följa med dit de andra åker. Jag får vara glad att de "bara" tvingar med mig 20 minuter bort med bil och inte ännu längre! 

Mamma skickade två superfina bilder på havet och solnedgången igår kväll. Hon var ute och gick en kvällspromenad och hon tyckte det var så konstigt att gå ut och gå utan Trisse. Hon hade bajspåsar med sig (är man hundägare så är man) men ingen hund! Men Trisse är snart ute på landet och då är det fritt fram för mamma att ta med honom på promenader vid havet så hon slipper gå ensam med endast några bajspåsar som sällskap.

Vi har det verkligen bra som bor så nära havet och jag är så glad för de andras skull, de som kan utnyttja och njuta av närheten till havet på bästa sätt. ❤️

Önska mig lycka till att dagarna på landet går fort och så hanterbara som det bara går. I bästa fall tycker jag kanske till och med det är skönt att byta miljö, säng och tak att stirra upp i för några dagar!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Hoppas och önskar att det ska gå bra för dig på landet!
Önskar att din kropp och hjärna också ska vara så samarbetsvilliga som möjligt kommande dagar.
Väldigt vackra bilder : )
Många varma kramar fina vän<333

Svar: Tack så mycket, kära Katarina <3 Det önskar jag också, allt det du skriver! Visst är det <3
Många stora kramar fina vän <333
Hanna Andersson

2 Linnea
skriven :

Men guud vilka fina bilder! Hoppas du får en så fin helg du kan få! Kram!!

Svar: Visst är det! Tack så mycket, det hoppas jag med! Kram
Hanna Andersson

3 Anonym
skriven :

Fy, så jobbigt för dig. Jag håller tummarna för att allt går bra.

Finns det någon möjlighet för dig att flytta till egen bostad och ha hjälp av assistent? Det verkar så tufft för dig att behöva hänga med på saker du egentligen inte orkar.

Du är en sån kämpe! Kram.

Svar: Det är verkligen jobbigt :( Tack!
Nej, det finns det tyvärr inte av flera skäl. Jag har ansökt om personlig assistent men får inte det. Och för att jag skulle kunna bo i egen bostad krävs det att jag skulle få hjälp med ALLT då jag inte klarar nästan något alls själv.
Som sjukpensionär med mini-inkomst skulle jag inte fixa att bo sjäöv rent ekonomiskt heller. Så det är mycket som gör det omöjligt så som läget är nu.

Tack snälla du <3 Kram
Hanna Andersson