hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Omgiven av vackra blommor, både utomhus och inne!

Ni som känner mig och följer mig här vet hur mycket jag älskar blommor. Just nu har vi flera fina blommor här inne och mamma är så snäll så hon ställde in en av blommorna, en bukett med rosor till sovrummet så jag får njuta av den och dess söta doft.

Visst är den vacker! Förutom pioner är rosor mina favoriter. Och denna ljusrosa är väldigt fin. Tänk en bukett med ljusrosa rosor och vita pioner. Det låter som en dröm.

Där nere i vardagsrummet står den supervackra blåa och blå/gröna hortensian kvar. Lika vacker som dagen jag fick den, ME-dagen den 12/5. 💙

Utomhus blommar många vackra blommor för fullt. Jag får inte uppleva dem "på riktigt" och jag saknar att gå på "blompromenader", som jag kallade det, alltså gå ut och plocka blommor. Det var som terapi för mig. Att plocka blombuketter. Vissa promenader kom jag hem med fyra-fem olika buketter, antingen med blommor enbart från trädgården eller från blommor i området. Jag saknar verkligen mina blompromenader otroligt mycket. Det sista genomförde jag dem i rullstol. Nu går inte ens det.

Men som väl är kan jag fortfarande njuta av blommorna utomhus tack vare att de andra tar bilder och skickar till mig.

Här har vi vår superfina rhododendron som är tidig i år, tack vare värmeböljan. Den har en sån fantastiskt fin färg. Den finaste jag sett en rhododendron ha. Den är underbart vacker.

Vackra och väldoftande vita och lila syrener. Mamma såg dessa en dag, tänkte på mig och tog två bilder och skickade till mig. Tack för det.

Vita, fina blommor. Vet inte vad de heter. Men de är vackra! Hoppas ni, mina fina läsare, uppskattar blommorna lika mycket som jag. Framförallt ni, som liksom jag, inte kan gå ut och titta och lukta på och njuta av blommorna ute. ❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Linnea
skriven :

Men guud så vackra blommor! Förstår att du saknar att gå ut och plocka blommor. Om jag fick välja skulle du göra det hela dagarna!
Kram!!

Svar: Visst är de vackra! Ja, det saknar jag verkligen. Tack, det var snällt <3 Kram
Hanna Andersson

2 Katarina
skriven :

Otroligt vackra blom-bilder! Saknar precis som du så mycket att kunna ge mig ut och både plocka och njuta av dem. Tack för att du delar med dig av bilderna : ) Varma kramar kära du <333

Svar: Visst är de vackra! <3Ja, det är något jag verkligen saknar otroligt mycket.
Tack för att du vill ta del av det jag delar med mig av! <3
Varma kramar tillbaka, finaste du <333
Hanna Andersson