hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Häng med ut i skogen bland alla vitsippor! 🌸🌿

För någon vecka sedan, jag minns inte exakt vilken dag det var, var hela familjen (utom jag då, såklart) ute i skogen och gick. De såg massvis med vitsippor och en och annan blåsippa. De plockade en bukett till vardagsrumsbordet och mamma plockade en alldeles egen till mig som hon ställde in i en vas i mitt rum och överraskade mig med. Det var en väldigt fin och uppskattad överraskning. Blommor är, som ni säkert redan vet, bland det bästa jag vet.

Min bukett vissnade tyvärr för några dagar sedan och står därför inte kvar i sin lilla vas i mitt rum. Men jag tog en bild på buketten, som jag faktiskt också la ut och visade här. Medan mamma och Lina plockade blommor och Trisse gick runt och nosade, och gissningsvis kissade på en del blommor, fotograferade pappa. Det blev väldigt fina kort som jag tänker dela med mig av idag.

Senare idag har jag ett stort läkarbesök som mamma och jag måste gå på. Jag har verkligen ingen ork alls, och ingen lust att bli försämrad av ansträngningen (PEM) i minst en till två veckor, men jag har inget val. Jag bara måste gå på detta läkarbesök. Önska mig lycka till! Och njut av blommorna så hörs vi igen imorgon morgon! Eller redan ikväll för er som kommenterar. 💙

Ett helt hav av vitsippor! Det ser ut som vågor som är formade av den ojämna marken under. Otroligt vackert! 

Där står/sitter de, mamma och Lina, och plockar vitsippor för fullt! En bukett till vardagsrumsbordet och en egen bukett till mig! Vart Trisse håller hus just när bilden tas vet jag inte, men det är jag säker på att fotografen, Trisses morfar och min pappa, hade fullkomlig koll på då. 🐶❤️

Blåsippor. Vackra. Sällsynta. Blåa. Favoritfärgen. 💙

Så vackert. Nästan magiskt, mystiskt på något vis. Sådär som det kan kännas och vara i skogen ibland. Jag saknar skogen och naturen otroligt mycket. Sista gången jag kunde komma ut i skogen var till häst, på Baltazars breda rygg. Jag hoppas innerligt att den dagen kommer då jag kan komma ut i skogen samma sätt igen. För både saknaden av skogen, naturen, den friska luften och Baltazar är lika stor. Otroligt stor. Smärtsamt stor. Att vistas i skogen är något alldeles speciellt. Tack så mycket för alla vackra bilder, pappa! ❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Fina Stina
skriven :

Hoppas att du är hemma igen. Hoppas att besöket gick så bra som möjligt. Hoppas hoppas HOPPAS att du får mirakulöst lindrig PEM. 💙

Jag ska på läkarbesök imorgon, måste få nytt sjukintyg. Jag vill inte! 😢 Fått allt mer plågsamt och långvarig PEM senaste året. Det är så grymt.

Kram till dig och TACK för vitsippsfrossan!!! 🌼🌼🌼

Svar: Besöket gick helt okej, bra till och med. Det hoppas, hoppas jag med! Orkar INTE en allt för jävlig krasch. Det är verkligen illa tillräckligt ändå.
Usch då. Känner med dig. Sån ångest. Sån oro, nervositet och ansträngning. Jag håller alla tummar jag har och tänker på dig! <3
Ja, det är riktigt plågsamt. Samma för mig. Det är grymt :(

Kramar och tack själv <3
Hanna Andersson

2 Katarina
skriven :

Fantastiskt vackra bilder! : ) Som jag också längtar ut i skogen men din pappas bilder blev ett fint surrogat ; ) Hoppas du nu får återhämtning eft vårdbesöket.
Många kramar fina vän <333

Svar: Visst är det vackra bilder! :D Så känner jag med. Det stillar lite av den värsta längtan! Tack, det hoppas jag med. Många kramar fina du <333
Hanna Andersson

3 Heléna
skriven :

Jag hoppas att det gick bra på läkarbesöket! Så underbara bilder - det är verkligen fantastiskt vackert med ett hav av blommor ute i naturen <3

Många stora kramar världens finaste bästa Hanna <333

Svar: Tack, det gick okej. Är väldigt ansträngande att ta sig utanför huset bara. Kommer krascha av detta... :( Ja, det är otroligt vackert! <3
Många stora kramar världens finaste du <333
Hanna Andersson

4 Linnea
skriven :

Så vackra blommor och natur. Hoppas läkarbesöket gick bra och att du inte blir allt för dålig efter. Kram!!

Svar: Visst är det vackert! Tack, det gick okej, var väldigt ansträngande dock. Tack, det hoppas jag med. Kram
Hanna Andersson

5 Christin
skriven :

Vilket vackert hav av vitsippor!!
Hoppas hoppas att läkarbesöket gick bra min finaste fin!! Skickar massor med mjuka kramar och kärlek till dig och hälsa PEMen att den kan dra åt pipsvängen med sig!! 💙💜💙💜💙💜💙💜💙💜💙💜 Din Enhörning 🦄

Svar: Otroligt vackert! <3 Det gick helt okej, bra till och med! Ska skriva till dig snart, i natt antagligen då jag ändå lär vara vaken. Då får du mer info, mitt hjärta <3
Massa, massa kramar och kärlek tillbaka till dig, älskade Enhörning och jag ska hälsa PEM:en det! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson