hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Medverkar i senaste FibroNytt som krönikör igen! 💙

Japp, nu var det dags igen! För några dagar sedan kom senaste numret av FibromyalgiNytt ut till alla medlemmar av Fibromyalgi Förbundet (gå in på fibromyalgi.se och gå med i en lokalklubb, t ex Göteborg, för att bli medlem och få hem tidningen). Det är en lika stor ära varje gång tidningen kommer att få vara krönikör! Det känns faktiskt lika stort och roligt varje gång tidningen kommer att få se min text, min bloggadress, mitt namn och den lilla bilden på mig där i tidningen.

Framsidan av senaste numret! 

Min krönika! Jag skriver under fliken "Ung med Fibromyalgi". 💙

Framförallt är jag så otroligt glad och för evigt tacksam att jag fortfarande kan skriva trots att jag är så sjuk och så extremt begränsad i övrigt på grund av mina sjukdomar. Skrivandet är det enda jag har kvar! Och jag håller fast vid skrivandet och bloggen, klamrar mig fast så hårt det går. Jag vill fortsätta skriva så länge det bara går. För trots att det är i en mindre skala nu för tiden har jag ändå kvar min blogg och där publicerar jag texter VARJE och jag är fortfarande krönikör (och kommer fortsätta vara det) i en tidning med tusentals läsare. Det är helt fantastiskt, om jag får säga det själv!

Stort TACK till alla som läser, kommenterar, delar och stöttar. Ni får mig att fortsätta orka skriva. Tack. 💙

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nilla
skriven :

Bra jobbat 😍

Svar: Tack, Nilla <3
Hanna Andersson

2 Lina
skriven :

Du är så duktig Honey! Du skriver så bra och gör det viktiga att informera om dina sjukdomar. Är lika roligt varje gång att läsa om dig i tidningen😄😍 Är så stolt över dig❤️ Puss på dig love❤️❤️❤️

Svar: Tack så mycket, Lini <3 Tack, du är så gullig. Detsamma <3 <3 <3 <3 Puss love <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson

3 Katarina
skriven :

Du är fantastiskt duktig att skriva och väldigt intressant artikel! Fick lära mig en hel del nytt. Så roligt att du får skriva i tidningen och så glad att du orkar med det (just för jag ju vet hur du brinner för att skriva). Hoppas din eftermiddag och kväll blir så vilsam och lugn som möjligt. Många varma kramar fina vän <333

Svar: Tack så mycket, Katarina <3 Vad gullig du är! <3 Jag är också glad över det. Tänk den dagen (natten) jag inte orkar skriva alls längre. Nej, det vill jag inte ens tänka på! Tack <3 Många varma kramar fina vän <333
Hanna Andersson

4 Linnea
skriven :

Du är så sjukt duktig som kämpar på och skriver så fint. Heja dig. Kram

Svar: Tack så mycket! <3 Tack! Kram
Hanna Andersson