hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

❤️🐶 Tyra, Tjorven och Trisse! 🐶❤️

Mina hjärtan, mina älsklingar. Mina största glädjespridare och största stöttepelare. Jag har haft Tjorven, min lilla älsklingstjej, i sängen hela natten. Vi har stundtals delat huvudkudde och det finns nog ingen jag hellre delar huvudkudde med än just min lilla Tjorv. Tyra har sovit hos Lina hela natten. Det är så det alltid är, Tjorven är hos mig och Tyra är hos Lina. Så har det varit i alla år vi känt varandra och det är snart 10 och 8 år. Tyra fyller 10 år i september och Tjorven fyller 8 år i november. Och lille plutten Trisse, som förresten får ligga på golvet i hundsängen (eller möjligtvis hos mamma Tyra) när damerna är på besök, fyller 5 år i sommar. Det är inte klokt så fort tiden går!

Den tid jag inte spenderade liggandes i sängen eller soffan igår när vi kommit ut till landet, spenderade jag med att mysa med vovvarna. Och jag passade på att ta några bilder på dem som jag tänker dela med mig av nu.

Tjorven låg och myste på en stor kudde, lite som prinsessan på ärten! 🐶❤️

Vackra Tyra kollar in läget och gör sig redo att inta spanings-positionen...

...som ser ut såhär! Allting ska kollas på. Katter, harar och rådjur är mest populärt. Hon går upp i högvarv och flåsar på ordentligt när/om någon sådan, nyss nämnd, syns till. Som väl är går hob ner i varv lika snabbt som hon kom upp i varv. Tyra är en duktig spejare och vakthund. Hon håller koll så vi andra kan vila! 

Trisse och Tyra. Tyra är biologisk mamma till Tjorven och adoptivmamma till lille herr Trisse. Och bättre mamma än Tyra går inte att få. Och Trisse är en duktig son och storebror till Tjorven. 

Hela gänget! 🐶❤️

❤️🐶 Trisse, Tyra och Tjorven! 🐶❤️ 

Idag ska jag fortsätta mysa med mina tre små hjärtan och vila och försöka vara här och nu och ha det så okej-bra som möjligt. Är det någon gång jag mår okej-bra och inte skitdåligt som alltid annars är det när jag umgås med hästarna eller hundarna. Tyra, Tjorven och Trisse betyder ALLT för mig. Tack för att ni finns i mitt liv. 🐶❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Linnea
skriven :

Även här! Så himla fina bilder på vovvarna. Förstår att ni älskar varandra väldigt mycket! Kram!!!

Svar: Tack <3 Ja, det gör vi verkligen <3 Kram
Hanna Andersson