hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Trisse och jag har semester, om någon undrar!

Jag kom på att jag ju glömt berätta att Trisse och jag gått på semester för några dagar sedan! Det gjorde vi i måndags, första dagen efter Midsommarhelgen. Vi brukar gå på semester dagen efter Midsommar, förutsatt att det godkänds av oss båda två. Och semesteransökan gick igenom i år igen! Skönt. Så nu har vi åtta veckors semester, som vi har varje år. Men någon "riktig" semester är det tyvärr inte tal om då mitt liv som svårt kroniskt multisjuk fortsätter utan paus och Trisses hundliv också det fortsätter utan paus.
 
Han var så stilig och fin i sin Pride-färgade fluga på Midsommarafton! 🐶❤️
 
Jag är i extremt stort behov av paus från livet som sjuk, men någon sådan paus går tyvärr inte att få. Så därför får vi försöka göra det bästa av situationen och för mig är det att låtsas att jag har semester. Det kan kännas lite, lite mindre förjävligt att jag inte har någon semester eller paus från vardagen och helvetet som kroniskt sjuk då. Och Trisse vill gärna låtsas att han gått på semester, han också. Och då får han såklart göra det! 🐶❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna
skriven :

Vart har du köpt flugan? Supersnygg!!!! Ha en underbar semester och önskar att ni får det underbart! Din positiva inställning till livet som du har är otrolig!!!! ❤

Svar: Visst är den superfin! Jag vet tyvärr inte då det inte är jag som köpt den, utan min syster. Men när hon läser detta kanske hon kan svara med en kommentar så kan du lösa och se det! Så L, skriv det här på kommentarerna, tack!
Jag måste ha en så positiv inställning som möjligt. Annars går det inte. Samtidigt är jag alltid realistisk och pessimistisk ibland. Jag väldigt realistisk och vet att jag inte kommer få underbar semester, utan det är vardag som vanligt för mig med allt helvete och allt annat precis som vanligt.
Men tack. Vi får hoppas att vår semester blir så bra som möjligt!
Tack så mycket! ❤️
Hanna Andersson

2 Linnea
skriven :

Härligt att ni gått på semester! ;)
Du är för rolig, din humor är i min smak!
Kram!!!

Svar: Japp, det är gött! ;) Haha tack
Kram
Hanna Andersson

3 Lina
skriven :

Jag svarar här i kommentaren på Annas fråga😄
Jag har köpt Trisses fluga och en massa andra Pride saker på en hemsida som heter Happy Pride. Happypride.se
Kram Lina

Svar: Tack så mycket, Lina för svaret! ❤️
Hanna Andersson

4 Anna
skriven :

Tack Lina!! Då ska jag genast besöka den sidan 😊🏳️‍🌈❤
Hanna du är fantastisk! Du är otroligt inspirerande! ❤ klappa Trisse från mig och Donna 😘

Svar: Hon hälsar varsågod, att det var så lite så! Ja, det ska jag oxå ta och göra! Det kan vara spännande att se vad man hittar!

Tack så mycket, Anna för din fina kommentar och fina ord. Tack. ❤️❤️
Ja, det ska jag göra!
Kramar till er! 🐶💙❤️
Hanna Andersson