hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Jag är en stolt syster och nu är flocken samlad igen! 🐶❤️

Idag är det måndag igen och därför " vanlig vardag" igen. Mamma och pappa har inte semester än och därför jobbar de. Men mamma jobbar faktiskt inte idag då hon tagit en dags semester. Hon har många semesterdagar att plocka ut och idag ville hon vara hemma och umgås med Lina. Och mig, de små stunder jag orkar det. Pappa jobbar däremot idag. Det gör även Tyras och Tjorvens matte och husse. Därför ska vi ha dem hos oss idag. De bor här ute på landet, grannar med oss, så Lina och mamma ska snart gå och hämta hit dem. Som jag saknar dem!

Lina har gått på sommarlov nu! Det gjorde hon i torsdag. Vi firade henne med blommor och lite "fredagsmys" trots att det inte var fredag. Hon har förvisso en uppgift över sommaren, men hon ska sätta igång med den idag så hon blir klar så snart som möjligt. Så förutom den skoluppgiften är hon helt ledig. Hon har nu avslutat sin första termin. Det är två kvar. Sedan är hon färdig Tandsköterska, ett yrke som kommer passa henne alldeles utmärkt.

Jag är otroligt stolt över min kära tvilling. Hon har klarat alla tentor, hemtentor, uppgifter, redovisningar, grupparbeten och praktiker och annat. Hon har fått VG på de flesta tenor och inlämningar (VG är det högsta man kan få) och mycket bra omdömen efter praktiken. Det är otroligt bra jobbat av henne. Framförallt eftersom att hennes liv påverkas en hel del, mycket mer än jag önskar, av min svåra situation.

Hon oroar sig såklart mycket över mig, att jag ska dö och hon lider såklart av att jag lider så mycket. Vi är tvillingar, bästa vänner och vi står varandra otroligt nära. När jag inte mår bra mår inte hon bra. Det är så det är och så har det alltid varit. Så med tanke på hur fruktansvärt dåligt jag mår är det väldigt, väldigt starkt av Lina att hon fixat skolan så imponerande bra.

Räddningen, det som gjorde det möjligt, har varit att hon inte behövt pendla till Göteborg varje dag utan att det varit mycket egenstudier hemma. Det har varit min räddning också! Jag skulle inte klarat att hon pluggar heltid om hon vart iväg hela dagar, varje dag i veckan, som mamma och pappa är. Så på så vis har det ändå löst sig så gott det bara gått. Nu laddar vi över sommaren inför T2, termin två.

Linas favoritfärger är gul, röd, orange och grönt. Och hennes favoritblommor är solrosor och rosor. Hon blev väldigt glad när hon fick denna vackra blombukett. 

Jag skrev lite på ett kort som fästes i buketten runt en av blomstjälkarna. Jag är verkligen stolt över Lina och det vet jag att mamma och pappa också är. Och Tyra, Tjorven och Trisse också, såklart! 🐶❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Linnea
skriven :

Men så grymt av henne! Ni är värsta starka, båda systrarna!
Kämpa på ni båda två!
Kram!!

Svar: Visst är det! Ja, vi är väldigt starka, båda två! Tack, det ska vi! Kram
Hanna Andersson

2 Lina
skriven :

Tack Honey😘❤️🌻🌹

Svar: 😘😘❤️❤️
Hanna Andersson