hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Grattis morfar på 80-års dagen! ❤️

Idag fyller världens bästa morfar 80 år! Han och mormor är lika gamla, mormor fyllde 80 år i slutet av mars. Precis som då, och precis som vid alla andra middagar, kalas och tillställningar, kan jag inte följa med utan jag ligger fast här i sängen som alltid annars. Sängen är mitt fängelse. Eller egentligen är det sjukdomarna, främst ME:n, som är fängelset. Sängen är egentligen bara cellen där jag tvingas ligga "inlåst".

Min familj ska till hem till mormor och morfar och fira om en stund. Min moster och hennes familj ska också dit. Hela gänget. Alla utom jag. Det känns väldigt ledsamt att inte kunna vara med, särskilt en så speciell dag som denna. När jag pratade med morfar senast, för några veckor sedan, tittade han bedjande på mig och frågade om jag kanske inte kunde orka följa med hem till honom på hans födelsedag. Han vet ju redan svaret, att jag inte orkar det, men ibland är det svårare att förstå och acceptera än andra gånger.

Men det är ju tyvärr såhär det är. Det finns inget vi kan göra åt det. Jag ska ge morfar en riktigt stor kram nästa gång vi ses och säga grattis i efterskott. Och så får de andra fira morfar riktigt ordentligt idag. Jag finns garanterat med i deras tankar och de finns med i mina, speciellt morfar, hela tiden.

Stort grattis på födelsedagen, älskade morfar. ❤️En bättre morfar än du finns inte och Lina och jag är så lyckligt lottade som fick just dig som vår morfar att växa upp med. Du och mormor är två av några få personer som betyder mest för mig och jag älskar er så mycket. Grattis! ❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Så roligt med kalas! Men tråkigt såklart att du inte ska med. Kunde ni inte haft kalaset hemma hos dig istället så du kunde vart med? En undran bara.

Svar: Ja, det är roligt med kalas, framförallt om man är med och inte ligger hemma. Nej, det går inte. Jag orkar inte ha besök av folk som pratar och låter. Det gör mig sämre i flera dagar, ibland veckor, efteråt. Det går med någon enstaka person då och då, men verkligen inte med barn då de låter väldigt mycket mer än vuxna. Och min moster har två små barn. Så nej, det var inte ett alternativ. Tyvärr.
Hanna Andersson

2 Linnea
skriven :

Jättejätte stort grattis till din morfar! Härlig bild i solen. Förstår du önskar du var där och firade. Men du är ju med i tanken. Kram!!

Svar: Tack. Ja, visst är det en härlig bild! <3 Ja, det önskar jag verkligen. De saknade mig tydligen där, framförallt morfar <3 Och jag saknar dem också, framförallt morfar denna dag! <3
Hanna Andersson