hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Flocken ska samlas igen och jag får äntligen sova lite bättre!

Jag är väldigt glad att flocken ska samlas igen. Då Tyras och Tjorvens, våra bonushundar, ägare ska resa iväg en vecka kommer vi ha dem hos oss under den tiden. Vi ska hämta dem någon gång efter lunch och tar med dem ut till landet, där vi ska bo över helgen. Jag känner egentligen inte att jag orkar med bilresan (på 20 minuter) eller själva vistelsen där ute i stugan. Men samtidigt kan det vara skönt att komma från stan när det är såhär hemskt varmt och svettigt. Min förhoppning är att det fläktar lite där ute vid havet.

Hela flocken samlad i sommarstugan. Så blir det snart igen! 

Utan att gå in närmare på några detaljer, det vill jag inte, har jag börjat med Fentanylplåster för tredje sommaren i rad. Det har ännu inte lätt till någon smärtlindring, men det kommer, och de senaste nätterna har jag sovit säkert sju-åtta timmar (utan starka sömntabletter). Så det är väldigt positivt bara det. Men jag väljer att inte skriva om mina mediciner, vilka typer och i vilka styrkor jag tar dem, då jag inte tycker det känns bra eller något jag vill fokusera på. Men ville bara skriva och berätta om den fantastiska nyheten att jag faktiskt sover hyfsat nu! Att det ska krävas ett sånt här oerhört potent läkemedel är såklart trist, men jag behöver sömnen. Hoppas att plåstren kommer ge mig hyfsad sömn hela sommaren! Vilken dröm. Och lite smärtlindring på köpet vore ännu bättre!

Åter till hundarna. Jag har saknat dem något helt otroligt och är så glad att vi ska ha dem med oss ute på landet, där de ju känner sig hemma de med. Vi bor nämligen granne med deras ägare där ute. Idag åker vi och kommer hem på söndag. Min förhoppning är också att kraschen efter en helg i sommarstugan inte ska bli så farlig nu när jag sover bättre och har gjort några dagar. Håll gärna tummarna för mig! 💙

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Åh, så mysigt med tre hundar! : ) Är så glad för att du fått till sömnen lite bättre. Jag håller tummarna mer än hårt för att du ska klara helgen i sommarstugan och är övertygad om att bättre sömn minskar krascherna. (Egen erfarenhet iaf).
Hoppas du får en fin helg i stugan och så underbart om det är lite svalare där ute : ) Varma kramar fina Hanna till dig och vovvarna<333

Svar: Otroligt mysigt! <3 Jag med! Det känns så skönt. Ja, det brukar vara så. Tror det är därför jag alltid brukar krascha så hårt och knappt återhämta mig, för att jag alltid sovit så väldigt lite.
Men nu hoppas jag det blir lättare att hämta mig från en krasch som är mindre än vanligt.
Tack. Hoppas du får en så okej helg som möjligt <3
Varma kramar finaste du från mig och vovvarna <333
Hanna Andersson

2 Grethe Hagen
skriven :

Ååååh så godt å lese at du får sove litt, vakkre Hanna 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 Jeg leser din blogg hver dag, så jeg holder koll på deg, og i mine tanker er du hver dag 💜💜💜💜💜💜 Jeg sender deg masse positivitet og all kjärlighet i verden, sjöl om du ikke ser det 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
En varm o god klem fra Grethe 🌼🍀🌸💐🌻🌹💮💜💜💜

Svar: Tack, älskade finaste Grethe 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 Det är otroligt skönt att äntligen få sova lite varje natt, inte bara några timmar på helgen. Har längtat hela året till sommaren av just denna anledning.
Tack så mycket för att du läser, kära du 💙💙💙💙💙💙💙💙💙 Du finns allt i mina tankar oxå 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
Massa kramar, kärlek och positivitet tillbaka till dig, vackra kära Grethe 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
Hanna Andersson

3 Nilla
skriven :

Det glädjer mig att du fått lite bättre sömn sedan är det såklart kasst att du behöver starka läkemedel. Jag förstår att du inte vill skriva om dina mediciner här. Folk kan ju ha en tendens att dömma utan att ha hela bilden. Kram

Svar: Tack, det gläder mig med. Men jag önskar att det inte krävdes ett så otroligt potent medel. Men men. Precis. Jag väljer att inte göra det. Fokus får ligga på annat.
Kram
Hanna Andersson

4 Christin
skriven :

Åh käraste vännen min, så skönt att du fått sova en del, det värmer mitt hjärta att höra!! 💜💜💜💜💜 även om det naturligtvis är skit att behöva ett så potent medel... Hoppas att du kommer få smärtlindring också, och att du får en rejäl dos mys med alla hundarna i helgen. Mängder med kärlek från din Enhörning
💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

Svar: Älskade du ❤️❤️❤️ Ja, det är otroligt skönt att få sova några timmar! Det är jag ju inte direkt van vid! Hoppas jag kan få lite smärtlindring snart oxå. Enligt tidigare erfanheter är detta läkemedel det enda som kan smärtstillande mig något. Så hoppas på det även denna sommar. Vi myser på, hundarna och jag 🐶🐶🐶❤️❤️❤️ Visar bilder på dem imorgon morgon 😍😍😍😍❤️❤️❤️❤️🐶🐶🐶

Massa, massa kärlek tillbaka till dig, älskade Enhörning ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🦄🦄
Hanna Andersson

5 Christin
skriven :

Glömde skriva att jag såklart håller tummarna att kraschen blir så lindrig den nånsin kan!! Kraaaaaaaam!!

Svar: Tack så mycket, älskade Christin. Det hoppas jag med! Kramar
Hanna Andersson

6 Anonym
skriven :

Du gör helt rätt för att få sova! Utan sömn, ingen ork att kämpa med det du måste.

Svar: Jag måste få sova, det får krävas vad det krävs. Ibland i alla fall!
Hanna Andersson