hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Tre blev en...igen...! đŸ¶â€ïž

Nu blev bonusvovvarna precis hÀmtade. Tre blev en...igen...! Vi har haft vÄra Àlskade bonusvovvar, Tyra och Tjorven, hos oss sedan igÄr morse eftersom att deras Àgare varit ivÀg pÄ en lite resa över natten. Men nu pÄ kvÀllen kom de tillbaka och stannade till vid vÄr stuga och tog Tyra och Tjorven med sig och Äkte typ 100 meter innan de stannade igen, denna gÄng vid deras stuga. Vi bor grannar hÀr ute, som jag berÀttat tidigare.

Det var lika mysigt som det alltid Àr att ha vÄra smÄ tjejer hÀr hos oss. Jag myste med dem alla tre sÄ mycket som möjligt och sen sov lilla Tjorven-korven hos mig och Tyra och Trisse blev hÀmtade av Lina, nÀr de kom hem mitt i natten efter att vart i Göteborg och sett Guns N' Roses, sÄ de fick sova med henne.

Tjorven och jag lĂ„g tĂ€tt, tĂ€tt tillsammans hela natten och det var otroligt mysigt. Min Ă€lskade lilla Tjorven. Jag har skrivit ett lĂ„ngt inlĂ€gg om Tjorven som Ă€r planerat att komma ut om ett tag. Det fĂ„r ni hĂ„lla utkik efter och se fram emot att lĂ€sa. Min Ă€lskade, Ă€lskade lilla Tjorven. Och Tyra och Trisse. Det Ă€r hĂ€rligt att se dem tillsammans. De Ă€lskar verkligen varandra. VĂ„r fina lilla flock med dvĂ€rgschnauzrar. En svart (Tyra), en silver (Tjorven som tidigare var svart) och en svart/silver (Trisse). Som vi Ă€lskar er! đŸ¶â€ïž

Jag bjuder pĂ„ nĂ„gra bilder som mamma tog pĂ„ en promenad i solskenet igĂ„r! đŸ¶đŸ¶đŸ¶â€ïžâ€ïžâ€ïž

Om man tittar ordentligt ser man tre stycken smĂ„ rumpor. đŸ¶â€ïžÂ 

HĂ€r med! PĂ„ denna fina bild finns ocksĂ„ tre smĂ„ rumpor. SmĂ„ och söta och den ena Ă€r vit. đŸ¶â€ïžÂ 

En varm och mycket söt liten Tjorven! đŸ¶â€ïž

Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna. T
skriven :

De Ă€r ju för söta 😍😍😍😍😍 jag Ă€lskar verkligen dvĂ€rgschnauzer!! Det Ă€r utan tvekan den bĂ€sta hundrasen tycker jag đŸ˜ŠđŸ¶â€ jag vill ha en till sĂ„ har börjat kolla upp lite uppfödare. KĂ€nner ni till nĂ„gon bra? GĂ€rna en svart dvĂ€rgschnauzer 😊 hĂ€rligt att fĂ„ sĂ€llskap av en Tjorven i sĂ€ngen ❀❀ hur var konserten? Massa kramar och kĂ€rlek đŸ’™đŸ’™â€â€

Svar: Visst Àr de! Jag Àlskar oxÄ dvÀrgschnauzer! Det Àr en fantastisk ras, jag Àlskar allt med den! Vill du berÀtta lite om din, Àr det Donna hon heter, minns jag rÀtt? Hur gammal Àr hon, hur Àr hon till sÀttet? Kammar du ull och trimmar (som vi gör med Trisse) eller klipps hon ner (som Tyra och Tjorven)? Som hundnörd och dvÀrgschnauzer-Àlskare Àr sÄnt intressant tycker jag! Men bara om du vill svara!
Åh sĂ„ underbart med en till! Uppfödaren till Tyra, Tjorven och Trisse (de Ă€r frĂ„n samma) Ă€r inte aktiv lĂ€ngre. Jag ska kolla med Lina, hon har bĂ€ttre koll pĂ„ det! Återkommer med svar i en annan kommentar, om jag har nĂ„got tips/svar att ge dig, vill sĂ€ga!

Det var sÄ underbart hÀrligt att ha Tjorven hos mig tÀtt och nÀra hela natten!

L och pappa tyckte konserten var bra med viss kritik, men ÀndÄ vÀldigt bra!

Massa kramar och kĂ€rlek till dig, fina du â€ïžâ€ïžâ€ïžâ€ïžđŸ¶đŸ¶đŸ¶
Hanna Andersson