hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Tänk att det blev just på detta vis, av alla sätt...! ☹️😩

Idag kommer den händelse vi länge trodde aldrig skulle bli verklighet, som nu är verklighet, men som jag inte kan uppleva. Jag skriver förstås om att Guns N' Roses spelar ikväll på Ullevi! Att tre av originalmedlemmarna (Axl Rose, Slash och Duff McKagan) skulle spela igen tillsammans var det vi länge, många år, inte trodde skulle bli verklighet. Men som nu är verklighet! Och som jag nu inte kan uppleva.

Tänk att det kunde bli just såhär! Guns N' Roses är Linas absoluta favoritband, såsom Metallica och Iron Maiden är för mig. Så eftersom att Lina har lyssnat på Guns helt otroligt mycket har jag lyssnat på dem nästan lika mycket. Det har varit en dröm för oss, för Lina och mig, att få se Guns live. Det har varit en dröm som vi inte trodde skulle kunna bli verklighet eftersom att bandet splittrades och bandmedlemmarna vägrade prata, än mindre spela, med varandra.

MEN. Så här då den dagen ändå kommit, några av orginalbandmedlemmarna pratar OCH spelar med varandra igen och de (och några till) åker ut på världsturné. Detta fantastiska händer! Detta vi drömt om i många år är äntligen verklighet och då är jag svårt multisjuk och helt fast i sängen och kan inte åka till Göteborg (som ligger 20 minuter bort med bil), ta mig in på Ullevi och sitta där några timmar och lyssna på Guns N' Roses och låta denna dröm gå i uppfyllelse.

En väldigt ikonisk bild på alla originalmedlemmar av Guns N' Roses! Bilden är tagen 1988 som var precis vid Guns storhetstid då bandet slog igenom året innan och blev ett av världens största hårdrocksband! 😎 ❤️

Det är så otroligt, jäkla orättvist att jag vill börja gråta och skrika och kasta saker i golvet, något jag aldrig gjort i hela mitt liv och nu inte har energi till. Men vad hjälper det att gråta och skrika? Ingenting! Ingenting kan få mig att kunna gå på denna dröm-konsert ikväll. Det är så det är. Om nu den "gode" Axl kan hålla sig i schack och inte göra sig superovän med Slash och Duff (igen) kanske de kommer tillbaka till Sverige igen om några år och då kanske, kanske jag kan ta mig till Ullevi för att låta drömmen gå i uppfyllelse då?!

Vem vet. Det är väldigt, väldigt långsökt att det skulle kunna hända. Men i många år var det väldigt, väldigt långsökt och högst otroligt att Axl, Slash och Duff skulle bli såpass sams igen att de skulle kunna stå på en scen tillsammans och det har ju faktiskt inträffat!

Just nu känner jag mig både otroligt glad för Linas och pappas skull att detta inträffar. Jag är lite, lite extra glad för Linas skull eftersom att hon verkligen avgudar Guns och deras musik och Slash är hennes största idol när det kommer till musik. Slash är för Lina det som James Hetfield (sångare, gitarrist och grundare och låtskrivare i Metallica) är för mig. Så jag är väldigt, väldigt glad för Linas skull att hon ska få uppleva detta ikväll. Att den drömmen blir sann för henne och för pappa.

Slash, med sin hatt och sin gitarr, en Gibson Les Paul. Det enda som fattas är en cigg i mungipan och det tycker jag är väldigt bra! En cigg i mungipan eller mellan pekfinger och långfinger borde ALLTID fattas! 

Samtidigt är jag ledsen för min egen skull. Det är alltid jag som blir ensam kvar, alltid jag som blir lämnad i min ensamhet. Instängd i min säng, fängslad i min säng. Jag hade så otroligt, oerhört gärna velat se denna konsert. Jag har drömt om just denna spelning i så många år. Och så kan jag inte gå. Det suger.

Jag vet att det inte är någon katastrof och att det "bara" handlar om musik. Men för mig och Lina och pappa är inte musik något "bara". Vi lever för musik, så har det alltid varit. Och även om jag inte kan lyssna på musik längre, och knappt Lina eller pappa heller på grund av min extrema ljudkänslighet, lever kärleken för musik leva lika starkt.

Jag är så glad för Linas och pappas skull att de äntligen ska få se Guns N' Roses med hela tre stycken originalmedlemmar på scen. Jag unnar dem verkligen denna glädje och paus från hemma och mig. Hoppas de får en fantastisk kväll. Det förtjänar de verkligen. Mamma, Tyra och Tjorven (som är på besök hos oss över helgen), Trisse och jag ska mysa i sängen och försöka ha det så bra vi kan på egen hand. Utan Lina och pappa och utan musik och Slash och Duff. Axl klarar vi bättre utan!

Också detta en väldigt ikonisk bild av bandet, tagen 1987, då de var som allra bäst. Från vänster har vi Duff McKagan (bas), Slash (gitarr) och Axl Rose, sångaren, i mitten. Sen har vi trummisen Steven Adler och längst till höger har vi andregritarristen Izzie Stradlin. ❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lina
skriven :

Jag är såå otroligt förväntansfull och glad att det äntligen har blivit verklighet, den stora dröm jag alltid haft, att se Guns N' Roses live på scen.
Väldigt tråkigt att du inte kan följa med, jade velat uppleva det tillsammans med dig. Men är ju som det är. Som med så mkt annat.
Men hoppas verkligen att kvällen blir så otrolig som jag föreställer mig att den ska bli🤘😍
Puss på dig Honey❤️❤️❤️

Svar: Ja, det vet jag! Detta är ju en dröm vi båda haft i många år. Det känns så deppigt att jag inte kan hänga med.
Men jag är samtidigt väldigt glad för er skull, att ni ska gå.
Hoppas ni får en toppenkväll!
Puss på dig, Lini ❤️❤️❤️
Hanna Andersson

2 Jessica Högberg
skriven :

Fy så sorgligt, din syster måste filma minst en låt som du kan titta på i omgångar när du orkar!!

Svar: Ja, jag är så deppig över detta. Det är så orättvist. :( Ja! Jag ska be henne och pappa filma, så jag vara med lite lite på ett hörn.
Hanna Andersson

3 Linnea
skriven :

Men fy så orättvist. Så tråkigt och ledsamt för dig! Usch. Förstår att du är ledsen nu. Det blev jag med för din skull nu. Men du är stark! Kram!!

Svar: Ja, det känns väldigt orättvist. Som väldigt mycket annat i mitt liv. Ja, jag är ledsen. Men vi har Tyra och Tjorven här idag och över natten så det gör mig lite gladare ändå.
Tack. Kram
Hanna Andersson

4 Jessica Högberg
skriven :

Ja, ett hörn är bättre än inget!! <3

Svar: Ja! Så är det alltid! <3
Hanna Andersson

5 Anonym
skriven :

Orättvist och ledsamt för dig. Hoppas de filmar så du får se/höra ändå.

Svar: Livet är inte rättvist :( tyvärr! Ja, det gjorde de och det var väldigt värdefullt för mig <3
Hanna Andersson