hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Riktigt vacker kvällshimmel! 🌅🌄

Mamma kom in till mig och tog min telefon och sa att hon skulle ta kort. Sen kom hon tillbaka efter några minuter och jag gick in på mina bilder. Vilken otroligt vacker och häftig himmel hon tagit kort på! Så vacker! Det åskar och blixtrar och regnar just nu. Mamma tog bilderna för en halvtimma, strax innan blixtrarna och åskan drog igång. Jag ska lägga bort min telefon nu och påbörja min långa ritual i försök att sova, jag tar till alla knep jag kan för att försöka somna. Avslappningsövningar, andningsövningar osv osv. Men först ville jag bara dela med mig av dessa fina bilder! Trisse och jag önskar er alla, mina fina läsare, en god natt sömn!

Jag vill bara tillägga att jag inte har gjort något med bilderna. De är inte alls redigerade eller fixade på något sätt. Jag vet inte ens hur man gör sånt, så ni vet! Visst var himlen otroligt vacker! Tack, mamma, för bilderna! ❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Vilka häftiga bilder och otroliga färgskiftningar!
Hoppas att din nattsömn varit så bra som möjligt. Här på andra sidan landet är det outhärdligt hett och de senaste nätterna har varit så varma så sömnen blir katastrof. Som jag längtar efter svalare väder! Ta hand om dig fina vän och många kramar <333

Svar: Visst är det häftiga och vackra bilder! Jag sov säkert 7 timmar i natt och det är ju väldigt bra för att vara jag!
Hoppas du oxå fick sova i natt! <3
Ja fy för denna värme! Det är hemskt. Sömnen blir katastrof och det blir mycket svårare att stå ut och allt med sån här värme. Fy! :(
Jag längtar oxå otroligt mycket efter svalare väder!
Tack, detsamma kära du <3
Många kramar finaste vän <333
Hanna Andersson

2 Anna. T
skriven :

Wow vilka häftiga bilder! Såg på tv att det började ösregnar igår under kvällen (kolla på Lotta på Liseberg) (säkert en svordom i dina öron med tanke på att du gillar annan musik 🤪😉😉) verkligen magiska bilder på en magisk himmel. Här i Skåne kom det 2 knallar men tyvärr inget regn. Hoppas du fick sova något inatt 💙❤ kramar och kärlek till sig 💙💙❤❤

Svar: Eller hur! Så häftiga bilder! Haha ja, precis ;)
Synd att det inte kom något regn! Det behövs ju verkligen!
Jag sov säkert 7 timmar i natt och det är helt fantastiskt för att vara jag! Så det känns bra!
Kramar och kärlek tillbaka till dig, snälla rara du ❤️❤️❤️
Hanna Andersson

3 Anna. T
skriven :

7 timmar det är ju jättebra!!!! Så underbart att höra 😊😊😊 äntligen kom regnet hit dock så höll det inte i sig så länge. Men såklart så pricka jag in det under vår promenad. Jag tyckte det var jätteskönt hundarna är inte glada! Haha menmen hoppas du både har o haft en någorlunda bra dag. Tänker på dig!! Kramar 💙💙💙❤❤❤❤

Svar: Ja, verkligen! Det är tack vare att jag faktiskt är lite smärtlindrad just nu. Bävar inför tiden (som kommer snart) då jag måste sluta med dessa plåster. Då är helvetes-smärtan (som är så fruktansvärt hemsk att jag vill skjuta mig själv minst 100 ggr om dygnet för jag inte orkar stå ut med ett sånt oerhört rått lidande) och sömnen borta igen. Då blir det återigen 0-2 timmars sömn varje natt och flera vakendygn varje vecka.
MEN. Så är det inte nu så jag får försöka njuta av den smärtlindring och den sömn jag för nu. Och tro mig; det gör jag! I allra högsta grad!

Skönt med regn, hopps det kommer mycket mer!
Några "bra" dagar har jag tyvärr aldrig och denna värme gör inte saken bättre, tyvärr.

Hoppas att du och dina små vovvar har fina dagar! <3
Stora kramar och massa kärlek till dig <333
Hanna Andersson

4 Jessica Högberg
skriven :

Men wow, mamma får godkännt;)
Hoppas du får sova gott!

Svar: Visst får hon! <3 Tack!
Hanna Andersson