hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Man bör vara påläst för att kunna ge tips till någon som är sjuk

Som jag skrev i svaret på en kommentar, som jag fick för några veckor sedan, som handlade om detta att få tips. Att som sjuk motta tips från höger och vänster av personer som bara vill väl, som vill få en som sjuk att må bättre. Frågan är vad jag tycker om det, att få tips? Vill jag ha det eller inte?
 
Mitt svar på det, som jag skrev som svar på kommentaren och som jag utvecklar lite nu. Jag tycker det är helt okej att ta emot tips. OM personen i fråga som ger tips är påläst och vet vad han/hon pratar om. Tipset måste ha relevans och faktiskt vara ett tips som skulle kunna leda till bättring för den som är sjuk. Att få konstiga tips som mer är som påpekanden klarar vi sjuka oss utan. Det är mitt svar på den frågan, om jag vill ha tips eller inte, samt om jag tycker om att få tips eller inte. 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Moa
skriven :

Jag förstår vad du menar. Häromdagen skrev en bekant till mig att min dotter antagligen inte kan prata för att hennes halsmandlar inte är bortopererade.

Hon förstår inte att det är autismen hos Alicia som bidrar till att hon inte har ett verbalt språk.

Det är inte så klokt att ge tips om man inte har kunskap. Tack för din fina underbara kommentar i bloggen ❤️

Svar: Jag förstår verkligen att du förstår precis hur jag menar och känner, Moa <3 Nej men oj så konstigt och dumt och faktiskt otrevligt/oartigt att skriva så!

Det är precis det jag menar att man behöver vara lite påläst och insatt innan man häver ur sig saker!

Lilla A kan inte uttrycka sig så mycket verbalt ännu, men nog kan hon prata och uttrycka sig och kommunicera på sitt sätt! <3 Hon är helt fantastisk, lilla A. Och det är du också! <3

Nej, det är inte klokt och det kan bli taskigt och är bara onödigt.

Tack så mycket själv, för dina fina kommentarer här inne hos mig <3
Kramar <3
Hanna Andersson