hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Jag ropade hej innan jag var över bäcken!

Jag skrev ju för några veckor sedan, kanske för knappt två månader sedan, att jag sov mycket bättre tack vare den otroligt starka smärtlindring jag börjat med. Ett smärtplåster som jag väljer att inte skriva om ett ta upp närmare. Och ja, det var verkligen så att jag sov bättre. Men det var bara de första dagarna. Tyvärr! Så när jag skrev att jag sov mycket bättre tack vare dessa plåster, som jag fortfarande har och ska ha till hösten, kände jag att jag "ropade hej innan jag var över bäcken", så att säga. Alltså att jag tog ut "segern" i förskott.

För se nu hur det har gått! Jag fick bättre sömn i tre-fyra dagar. Inte mer. Sen dess har sömnlösheten varit NÄSTAN lika dålig som vanligt, det som är vanligt för mig. Jag har flera nätter i veckan då jag är HELT vaken nu också. Men skillnaden är att jag sover några fler timmar när jag väl sover. Det är väldigt skönt och det är jag väldigt och tacksam för. Men att säga att jag sover väldigt bra, tack vare plåstren, var definitivt att ta i. Men lite förbättrad sömn är ändå mycket värt.

Min lille Trisse däremot, han har inga sömnproblem. Och det är riktigt tur det. 🐶❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Linnea
skriven :

Men nej så tråkigt. Jag blev ju så himla glad o tänkt att nu sover hon äntligen bättre. O så var det intr ens så längre. Stackare :(
Kram!!

Svar: Verkligen deppigt och tråkigt. Men men. Jag är glad för den lilla sömnförbättring som plåstren gett mig. Det är mycket värt i sig, även om det inte är stor skillnad. Kram
Hanna Andersson

2 Anna
skriven :

Åh så gott han har de där. Tur du inte e päls allergisk. Tål du alla djur?

Svar: Visst har han! Ja, det är en väldig tur det! Ja, jag tål alla djur. Min syster däremot är allergisk mot bl a katter och hundar som fäller päls, men det gör inte våra (den egna och bonushundarna). Så därför funkar det!
Hanna Andersson