hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Jag har inte heller ett temperamentsproblem...men...

 
Ja! Så är det verkligen och jag kan tänka mig att jag är långt från den enda som upplever detta, att den här olidliga jobbiga värmen sätter sig på humöret och längden på tålamodet. Till det sämre. Jag tycker dock att jag är på gott humör och att jag inte är sur och att mitt tålamod är mångt och bra. I alla fall för det allra mesta. Men det är klart att humöret sviktar ibland och att tålamodet hade kunnat vara bättre stundtals.

Men då är det ju också så att jag inte "bara" har den här olidliga och jobbiga värmen att tampas med utan också minst hundra svåra symtom, som omänskligt svårt värk/smärta till exempel. Man kan definitivt bryta ihop för mycket mindre! Men jag bryter inte ihop alls så ofta. Väldigt sällan till och med. Jag har helt enkelt inte energi och ork tillräckligt för att bryta ihop. Sorgligt på ett sätt. Men dessvärre sant...!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna. T
skriven :

Håller helt med i denna olidliga värme. Jag tycker det är hemskt och kan tänka mig då hur det är för dig ❤ jag märker att jag har sämre tålamod o blir på dåligt humör, speciellt på kvällen när man kommer in i sovrummet som är som en bastu 😓 hoppas verkligen på svalare väder och regn. Jag ska börja läsa igenom det jag skriver till dig, herregud så dålig jag är på att skriva ibland men skyller lite på aouttocoerect 😉😉 massa kramar och kärlek till dig som alltid ❤❤❤❤

Svar: Det är olidligt, denna hemska värme. Är knappt så jag står ut. Längtar otroligt mycket efter hösten. Klarar snart inte denna värme mer. Ligger här instängd i mitt rum i hettan dygnet runt. Det är sånt plågeri.
Det är absolut inget du behöver oroa dig över, jag skriver inte rätt alla gånger jag heller! Men det gör inget! Jag förstår dig ändå!
Massa kramar och kärlek fina vän ❤️❤️❤️❤️
Hanna Andersson

2 Anna. T
skriven :

Nu ska jag äntligen svara och berätta om min ögonsten Donna ❤❤ donna är 10 år (född 26 april 2008) det är en svart Schnauzer med världens bästa temperament. Hon är så lugn, snäll, tillgiven och otroligt mysig o kelig. Jag var först fordervärd på henne så hon har fått 1 kull valpar. Förut så trimmades hon då jag ställde ut henne mycket men nu på senare år så klipps hon 😊 hon är ju tyvärr blind och har varit det i 6 år men det går fantastiskt bra ändå. Hon är inte lika busig som innan men leker gärna ett litet tag. När Donna fick sin diagnos PRA så köpte av en lillasyster till henne, Milly som är en chihuahua och är 6 år. Donna blev deprimerad när hon blev blind så då blev jag rekommenderad att köpa en hundkompis och det var det bästa jag kunde göra för Donna, vilken skillnad det blev 😊. Har du fler frågor så bara fråga på 😊😍
Donna hälsar till dig och dina fina hundar 🐶❤😘 massa kramar och kärlek till dig 💙💙💙💙

Svar: Åh tack så mycket för svaret och för all info om ditt lilla hjärta 🐶❤️ Tyra (en av mina bonushundar) är också född -08, men i september.
Det måste vart en stor omställning både för Donna och för dig/er när hon blev blind.
Men det låter härligt att hon fick en hundkompis som gjorde henne glad igen.
Så roligt att hon fått valpar! Det fick Tyra också. Hon fick en valp och det är Tjorven (vår andra bonushund).
Det låter som att du älskar ditt hjärta Donna lika mycket som jag älKar Trisse och Tyra och Tjorven. De är bra fina, våra små vovvar ❤️❤️❤️
Hur tar hon sig fram t ex i skog och bland folk nu när hon är blind? Behöver ni undvika många saker pga hennes blindhet?

Många kramar till dig och vovvarna från mig och Trisse ❤️🐶❤️
Hanna Andersson

3 Katarina
skriven :

Du är inte ensam om att lida av värmen! Jag längtar efter svalka/normala temperaturer främst på nätterna, kommer inte ihåg när jag senast kunde lägga mig utan att smälta bort ; ) På dagtid kan jag använda diverse fläktar men på nätterna funkar det inte då de låter för mycket : (
Jag tycker du verkar väldigt bra på att behålla ett bra humör och beundrar dig för att du kan se mycket med humor trots din situation<3 Hoppas det kan bli lite svalare för oss alla som kämpar med värmen. Många kramar fina vän<333

Svar: Nej, jag vet att jag inte är det, värmen tar hårt på många. Jag med! Jag längtar mycket till hösten, till svalare temperaturer och luft som går att andas och mörker.

Tack så mycket, Katarina <3 Jag försöker <3
Ja, vi får verkligen hoppas det!
Många kramar fina vän <333
Hanna Andersson