hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Att prata med sig själv och med sina husdjur! 🐶❤️

Ibland pratar jag med mig själv! Fast inte alls så ofta som jag gjorde förr när jag var aktiv och gjorde saker. Då pratade jag mer med mig själv. Nu nästan aldrig. Men jag tänker mycket på saker jag skulle kunna säga till mig själv. Som att jag pratar med mig själv men orden kommer inte ut högt genom mina läppar utan de stannar kvar tyst i mitt huvud, i mina tankar. Det kanske låter helt konstigt, men så är det i alla fall!

Jag tror att det är ganska vanligt att folk pratar med sig själva. Eller väldigt vanligt till och med! Däremot är det nog inte lika många som skulle erkänna det eller som ens tänker på och reflekterar över att de faktiskt pratar högt med sig själva. Jag pratat ofta med Trisse, men det är ju en annan sak! Han både lyssnar och svarar. Han är en fantastiskt lyssnare, han håller alltid med mig i det jag säger, han stöttar och tröstar och avbryter aldrig. Älskade Trisse.

Japp! Så är det! 👍 Också en anledning till att jag pratar med Trisse. Han kommer med de bästa råden! 👍

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Känner igen!! : ) Brukar tänka ibland att jag håller på att bli knäpp så skönt att du också pratar med dig själv ; ) Förstår att Trisse är den bästa av lyssnare, så glad att du har honom. <3
Haha, rolig bild och text!
Många kramar till dig fina vän och till fina Trisse <333

Svar: Jag tror vi är många som pratar med oss själva. Du är allt annat än knäpp, kära Katarina! <3
Han är en fantastisk lyssnare. Han är bäst, på alla sätt och vis! <3
Visst är den rolig! :D
Många kramar tillbaka till dig, fina du <333
Hanna Andersson

2 Linnea
skriven :

Jag pratar oxå med mig själv ibland! Tror dom flesta gör det faktiskt!
Kram

Svar: Ja, alla gör nog det! Mer eller mindre! Kram
Hanna Andersson

3 Anna. T
skriven :

Jag pratar oxå väldigt mkt med mig själv och mina hundar. Donna o Milly är de bästa som finns att lyssna o bara finnas till o ge kärlek ❤❤❤ som min mamma alltid säger om att man pratar med sig själv "Det är då man får de bästa svaren" 😊😉😉
Massa kramar och kärlek till dig ❤❤❤❤

Svar: Det är nog ganska vanligt att man gör det, tror jag! Visst är hundarna de bästa lyssnarna som finns! De är bäst på alla sätt och vis! ❤️🐶❤️
Ja, så är det! 😂👍
Massa kramar och kärlek till dig, fina vän ❤️❤️❤️❤️
Hanna Andersson