hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Så är det varje natt! 😬

Ja, så här går tankarna i mitt huvud så fort jag ska sova. Då är det inte lätt för hjärnan att slappna av, släppa taget och somna. Det är ett som är säkert! 😏
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 EnRiktigTrygghet
skriven :

Hej! Vi startade ett konto för två dagar sen som ett uppror mot de styrande och Försäkringskassans bedömningar och avslag mot sjukskrivna, de som söker sjukersättning/vårdbidrag/assistans. Vi behöver både att folk delar vårt konto men också berättar sina berättelser från verkligheten om sina problem med FK. Skulle du vilja visa upp vårt konto? Det heter www.instagram.com/enriktigtrygghet och inlägg kan taggas med #enriktigtrygghet

Vidare vill jag bara säga att det är riktigt beklämmande att läsa om din situation och dina sjukdomar. Jag personligen delar några av sina diagnoser och vet hur otroligt svårt det är. Jag önskar att du fick bli bättre och återfår hoppet ❤️ Det är svårt, jag vet. Men det är min önskan.

Svar: Hej! Vilket bra initiativ! Jag har dock inte instagram och kan inte tagga någon/något. Men när jag publicerar den här kommentaren syns de för mina läsare, så lite uppmärksamhet kanske jag kan bidra med ändå, förhoppningsvis!
Tack för att du läste. Då vet du säkert hur tuff vardagen kan vara. Hoppas innerligt att du inte är lika dålig som jag är. Det är min önskan också. <3
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Vissa nätter är även min hjärna helt omöjlig att stänga ner. Varje natt måste vara olidligt 😴

Svar: Förstår att det kan vara så. Jobbigt :( Ja, det är olidligt.
Hanna Andersson