hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

God natt och TACK! 💙

Nu ska har jag lagt mig i sÀngen "pÄ riktigt", alltsÄ för natten. Jag ska strax ta mina starka sömntabletter och hoppas pÄ flera (helst mÄnga) timmars sammanhÀngande och god sömn i natt. VÀrmedynan stÄr pÄ max, ÀndÄ ligger jag hÀr med vÀrldens frossa. Tidigare idag svullnade lymfkörtlarna Ànnu mer och bihÄlorna Àr helt tÀta. Jag har faktiskt inte tagit tempen nu pÄ nÄgra dagar, men antar att det Àr mer Àn "bara" min "ME-feber" som ger mig sÄn hemsk feberfrossa nu. Det spelar ingen roll. Det Àr som det Àr ÀndÄ.

Jag har lÀst och svarat pÄ mÄnga kommentarer jag fÄtt frÄn blogglÀsare. Jag blir lika rörd över ert engagemang och stöd som jag alltid blir. Om jag inte hade haft sÄ mÄnga lÀsare och sÄ mycket fint stöd frÄn er lÀsare hade jag antagligen inte orkat puscha mig sjÀlv att fortsÀtta skriva. Och det vore hemskt trÄkigt pÄ vÀldigt mÄnga sÀtt. Skrivandet Àr min frihet, det jag sysslar med. Visst tar det massvis med energi att skriva och svara pÄ kommentarer mm. MEN. Det ger ocksÄ vÀldigt mycket energi tilllbaka. All kÀrlek jag fÄr frÄn er lÀsare hjÀlper mig att fortsÀtta orka kÀmpa och stÄ ut. TACK för det.

Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ann-Louise
skriven :

Tittar just nu pĂ„ tv4 morgontv lördag morgon om ME, en lĂ€kare och en anhörig berĂ€ttar. Starkt och viktigt! TĂ€nker pĂ„ dej. Önskar av hela mitt hjĂ€rta att de hittar ett botemedel snart💕

Svar: SÄ bra att det tas upp igen! Verkligen bra att det tas upp igen i Media! SÄ bra. Jag har inte sett det Àn, men ska göra det snart. Jag tÀnker pÄ dig med <3 Tack, det hoppas jag med!
Hanna Andersson