hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Fullkomlig koll på brevbäraren!

Jag har fullkomlig koll på brevbäraren som åker ut och lämnar tidningar (GP- Göteborgs Posten i vårt fall) mitt i natten. Pappa pratade med någon om tidningen och när på natten det egentligen är den delas i vår del av staden. Det har jag svaret på eftersom att jag är vaken så gott som varje natt och ligger och hör när brevbäraren kör fram till brevlådan, lyfter locket och stoppar ned tidningen och sedan smällen av metall som möter metall när locket på brevlådan går igen.

Mellan halv två och två är svaret, då kommer tidningen. Tidigare än pappa trodde. Ibland när de är sena och inte kommer förrän halv tre registrerar jag det, att de är sena, och börjar nästan undra om vi inte får någon tidning just den dagen. Är det inte otroligt hur något sådant, lätet på natten av brevbäraren som kommer med tidningen, blir en vana. Att detta blivit en vana, lyssnadet efter brevbäraren, säger en del om hur många (och hur mycket) nätter det verkligen är som jag ligger helt vaken. Inte mycket sömn här inte...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Förstår att du har denna koll Hanna ; ) Skulle så klart önska att du inte hade den utan ist skulle få sova både lugnt och tungt och hela nätterna. Jag är ju tyvärr också vaken mycket på nätterna och skulle önska att få tillbaka en ok sömn, en önskedröm!
Hoppas din onsdag blir så bra som möjligt . Många kramar till dig fina vän och till Trisse <333

Svar: Ja, jag har koll på det mesta. Det är som vi säger här hemma "jag hör allting" för att jag har så bra ("för bra") hörsel och är så extremt ljudkänslig. Det är inte mycket jag missar, tyvärr. Jag önskar verkligen att min hjärna kunde koppla av och INTE märka allt. Det är väldigt tufft att inte sova. Känner med dig. Det är en önskedröm för mig med att få sova!
Tack <3 Många varma kramar till dig, fina vän <333 Trisse hälsar <3
Hanna Andersson

2 Nilla
skriven :

Oj så tidigt tidningen kommer till er. Här kommer den inte förrän vid 07, oftast i alla fall. Hoppas verkligen att du får lite bättre sömn snart. Kram

Svar: Ja, den kommer väldigt tidigt här. Men det är nog bra det. Mamma och pappa är uppe redan före sex och läser tidningen så då är det en himla tur att tidningen inte kommer förrän klockan sju! Tack, det hoppas jag med. Det är väldigt akut att få ordning på det, känner jag.
Kram
Hanna Andersson