hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Vi får inte glömma bort att skratta!

Förra natten, när jag inte kunde sova, gick jag in på Facebook och gillade av en slump ett AVF-klipp (Americas funniest homevideos) och det blev att jag såg flera klipp på raken. Det var folk som halkade runt och ramlade på isen, barn som ramlade över familjens hundar, personer som gjorde alla möjliga olika sorts vurpor. Det var faktiskt riktigt roliga minuter jag fick där mitt i natten. Jag är tyvärr ganska skadeglad av mig och har svårt att hålla mig för skratt när personer ramlar, snubblar och är allmänt klantiga.

AFV- Americas Funniest Homesvideos!

Det är skönt att få skratta ibland. Det är väldigt viktigt att skratta då och då och att göra det såpass ofta att man inte glömmer av hur det känns, hur det krampar i magen när man viker sig av skratt. Jag försöker att underhålla mig själv på det här sättet. Försöker locka fram skratt mellan tåtarna. Ibland samtidigt som tårarna rinner. Det är viktigt. För sanningen är den att det känns BRA att skratta, oavsett hur ont kroppen än gör och hur mycket svetten än rinner så är det härligt att skratta. Det får vi inte glömma bort.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Du har så rätt med att det är viktigt att kunna skratta då och då : ) Även fast det med sjukdom inte alltid är lätt. Glad för att du för några korta stunder kan få fokusera på något skojigt. Hoppas du fått till en lite bättre sömn den gångna natten och att din lördag blir så bra som möjligt.
Många varma kramar fina vän <333

Svar: Det är väldigt viktigt att skratta. Men visst är det inte lätt. Lina och jag umgicks förut och fånade oss och skrattade mycket och nu ligger jag och gråter (på gränsen till hysterisk) och kippar efter luft för att ALLT gör så förbannat, jävla ont. Ryggen får mig att vilja skjuta mig själv. Fy såå ont jag har. När man skrattar spänner man muskler och det går inte med min kropp. Så nu får jag betala för att jag skrattade också... Inte klokt.
Många varma kramar fina vän <333
Hanna Andersson