hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Svar nej. Det gick inte! 💊

Precis som jag trodde. Det gick inte att förnya recept pÄ den vÀgen, genom Mina VÄrdkontakter 1177. Jag fick ett meddelande frÄn en sjuksköterska som dÄ antagligen lÀst min förfrÄgan om att fÄ tre stycken recept som behöver förnyas och det gÄr inte att fÄ narkotikaklassade preparat förnyade utan att jag ringer till vÀrdecentralen. SÄ det har jag gjort!

Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nilla
skriven :

SÄ knöligt. Kram

Svar: Ja, verkligen. Kram
Hanna Andersson

2 Katarina
skriven :

Inget ska tydligen vara lĂ€tt Hanna : ( Om du haft medicinerna tidigare och de sĂ„ klart kĂ€nner till dina sjukdomar sĂ„ kan man ju tycka att du skulle kunna fĂ„tt receptet via 1177... Önskar dig en sĂ„ bra kvĂ€ll som möjligt fina vĂ€n <333 PS Nu har Ă€ven min vĂ€rmedyna lagt av sĂ„ jag har fĂ„tt kört med microvĂ€rmd vetekudde...

Svar: Nej, varför ska nÄgot vara lÀtt nÀr det kan vara svÄrt?! Ja, man kan ju tycka det... Men nej. Blir sÄ trött...!
Nej men attans. Vad Àr det med vÄra vÀrmedynor?! Hoppas du har möjlighet att köpa en ny imorgon!
MÄnga kramar fina vÀn <333
Hanna Andersson

3 Anonym
skriven :

Är kanske olika i olika landsting.Jag förnyar alltid recept pĂ„ mina vĂ„rdkontakter.3 narkotikaklassade mediciner.

Svar: Ja, det mÄste vara olika dÄ. Konstigt. Men skönt att det funkar för dig.
Hanna Andersson

4 Anonym
skriven :

Det lÄter konstigt tycker jag. Om det Àr lÀkemedel du haft innan ska det gÄ ÀndÄ, narkotikaklassade eller ej. SÄ krÄngligt de ska göra det för dig!

Svar: Ja, det Àr mediciner jag Àtit innan, jag Àter dem regelbundet. Men det hjÀlpte tydligen inte. VÀldigt dumt och konstigt tycker jag med. Allt mÄste tydligen ta mer energi Àn vad som hade krÀvts frÄn början.
Hanna Andersson

5 Lotta
skriven :

SĂ„ konstigt. Jag förnyar genom 1177 och vi bor ju i samma landsting. Din lĂ€kare kanske inte var dĂ€r denna veckan. Jag tror att det mĂ„ste vara den lĂ€kare som skrivit ut som förnyar narkotikaklassat via nĂ€tet. Andra mediciner verkar det som att vilken lĂ€kare som helst kan förnya. Mycket strul som tar tid och energi. Det ska bara fungera! Kram 💖

Svar: SÄ konstigt! Och sÄ typiskt att det ocksÄ ska krÄngla och ta extra energi. Jo, min lÀkare Àr dÀr. Nu har jag fÄtt recepten förnyade eftersom att jag ringde. Annars hade det inte gÄtt, det fick jag meddelande om, klart och tydligt. Ja, det SKA bara fungera. Kram
Hanna Andersson