hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Ny, fungerande värmedyna!

I onsdags åkte pappa tillbaka till affären han köpte värmedynan från och sa att den gått sönder, bara några veckor gammal. Han fick en ny med sig hem. Det var väldigt skönt att få hem en ny, fungerande värmedyna. De två dygnen jag var utan värmedyna saknade jag den verkligen. Jag använder den natt och dag och den hjälper till att mildra frossan samt ge fokus på det varma (på gränsen till brännande) mot huden istället för min fruktansvärda värk. Det går såklart inte att lura hjärnan och tänka bort värken/smärtan helt, verkligen inte, långt därifrån. Men lite. Och det är värt mycket.

Det är högsta värmen som gäller! 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Så skönt att du fått en ny värmedyna som fungerar : ) Jag förstår att den
är otroligt viktig för dig. Använder min varje kväll (också på högsta värme) och ibland under dagarna.
Hoppas din fredag blir så bra som möjligt. Många kramar fina vän <333

Svar: Ja, väldigt skönt! Ja, den är ju det! Samma som jag då! ;) Många kramar fina du <333
Hanna Andersson