hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Kan vara en god idé att fortsätta med D-vitamin tillskott

De två-tre senaste gångerna mamma tvättat mitt hår, när hon hjälpt mig duscha, har hon reflekterat över och sagt till mig att jag tappar mycket mindre hår nu än tidigare. De senaste åren har jag tappat stora mängder med hår. I vissa perioder lite mindre och i andra perioder väldigt, väldigt mycket.
 
Jag har såklart märkt det tydligt själv och mamma har märkt det lika tydligt hon i samband med att hon tvättat mitt hår. Det bara lossnade hur mycket som helst, hon stod och kammade igenom håret med fingrarna i duschen och det kom väldigt mycket hår. Det var lika bra att försöka bli av med så mycket hår som möjligt där i duschen för att slippa tappa så mycket hår i sängen och på golvet osv. 
 
Men nu sedan några veckor/någon månad tillbaka har jag tappat avsevärt mycket mindre hår. Det är alltså en väldigt stor skillnad mot när det var som värst. Visst kommer det lite hår, men inte alls så mycket. Verkligen inte. Mamma och jag undrade vad det beror på, om vi gjort något annorlunda nu jämfört med tidigare. Det enda vi kom på är att jag tagit D-vitamin tillskott det senaste. Såna droppar som man kan ge till barn.
 
(Bild från Google!). Sån här D-vitamin droppar är det jag tar! 
 
Jag ska egentligen ta det hela tiden då min kropp inte producerar så mycket eget D-vitamin eftersom att jag så gott som aldrig är ute i solen/dgagsljuset längre. Men eftersom att det inte är en medicin eller något jag har på apodos eller delat i min dosett har jag varit slarvig och glömt. Men så fick vi oss ett ryck för ett tag sedan, mamma och jag, så jag började ta en sked D-vitamin droppar lite då och då. Jag kan ju inte säkert säga om det är tack vare D-vitamin tillskottet som jag slutat fälla såna enorma mängder hår, men kanske. Det kan alltså vara en god idé att fortsätta med detta tillskott, D-vitamin droppar. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ing-Marie Nordström
skriven :

Hej vännen, varför skriver inte din läkare ut D- vitamin? Jag har det i Apo- dosen. Har också haft problem med håret. Men en dag började. Det växa fort och långt tjock kalufs. Efter att hårat son tre långhåriga katter. Men nu har det blivit väldigt tunt igen trots att jag inte tappar hår. Men försök få på recept om du kan ta tabletter. Varma god natt kramar till min bästa vän 💖💖💖💙💙😴😴💤💤💤🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Svar: Hej min kära filmstjärna <3 Min läkare har skrivit ut D-vitamindropparna så att jag får dem på högkostnadsskyddet. Klart jag kan ta det i tablettform också, men det blev droppar.
Jobbigt att du tappar så mycket hår. Det är inte roligt.
Varma kramar och massa kärlek <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson