hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Bästa scenariot är när Lina pluggar hemifrån! ❤️

Imorgon, fredag, har Lina en stor tenta i skolan. Därför har klassen haft några dagar denna vecka då de fått vara hemma och plugga, självstudier eller något liknade kallas det. Så Lina var hemma igår och är även hemma idag. Jag har inte sett mycket av henne trots att hon vart hemma eftersom jag ligger helt kraschad i min säng och orkar varken prata eller umgås med henne, tyvärr. Men jag hör att hon är hemma och Trisse tycker det är trevligt att ha båda sina mammor hemma och inte bara en.

På helgerna tycker jag det är riktigt jobbigt när alla är hemma eftersom att ljudnivån blir så hög då. Och på vardagarna när de andra jobbar och är i skolan hela dagarna känner jag mig väldigt ensam och en smula övergiven, trots att jag har världens bästa sällskap (Trisse). Så jag tror faktiskt att det här är bästa scenariot! Att Lina, Trisse och jag är hemma tillsammans. Det låter inte alls lika mycket som på helgerna då alla är hemma (Lina är väldigt tyst när hon sitter och pluggar och fixar med sitt skolarbete) och samtidigt hör jag att hon är hemma och då känner jag mig mindre ensam.

Plus att jag känner mig mer trygg när någon är hemma som kan hjälpa mig om jag behöver något eller om något skulle hända. Det är alltså bästa möjliga vardagen för mig, när Trisse och jag får sällskap av Lina här hemma. Inte nog med att Linas närvaro får mig att känna mig mindre ensam och mer trygg.

När jag väl orkar umgås med henne är hon den person av alla i hela världen jag helst av allt umgås med (tillsammans med mamma och pappa) och hon är min allra bästa vän. Som min tvilling är hon mina 50 % och jag älskar henne mer än någon annan här på jorden. Hon och Trisse är mitt ALLT.

En av mina favorit-bilder på Lina och Trisse. Lina tog bilden själv (en selfie) när de var ute och gick en långpromenad förra året. De ser så glada ut och de är så fina tillsammans. Som jag älskar de två! 🐶❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nilla
skriven :

😍

Svar: ❤️
Hanna Andersson