hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Den nya otympliga och felaktiga sĂ€ngen! 😮

Jo, jag skrev ju för nÄgra veckor sedan att mamma och pappa köpt nya sÀngar och att jag ocksÄ köpt en ny sÀng men att Lina behÄller sin gamla. Jag berÀttade att Lina, mamma och pappa var i SÀngbutiken en gÄng sjÀlva utan mig för att testa sÀngar och komma fram till nÄgra stycken som var aktuella för mig och Lina hade en klar favorit som hon visste skulle passa mig bra. SÄ jag följde med till SÀngbutiken en kvÀll precis vid stÀngningstid och affÀren var nÀstan helt nedslÀckt och ingen musik var pÄ, sÀljaren var bÄde vÀldigt mysig och vÀldigt förstÄende.

Jag provade tre olika sÀngar och föll direkt för den Lina visste var rÀtt för mig. En stÀllbar 120 x 200 cm sÀng i mörkblÄ fÀrg. Japp. Den var bestÀlld. Och för ca tvÄ veckor sedan kom sÀngarna hem. JÀttebra. Det var bara tvÄ problem! Mammas och pappas sÀngar gick enkelt att bÀra upp, stÀlla pÄ plats och installera (deras Àr ocksÄ höj- och sÀnkbar). Men min var för bred för vÄr smala trappa upp till andra vÄning sÄ gubbarna som levererade sÀngarna fick inte upp den. Suck...!

Men pappa ringde hit tvÄ snÀlla och starka vÀnner och med hjÀlp av mamma (som Àr vÀldigt stark hon med) fick de upp min sÀng via balkongen! Under tiden allt detta skedde lÄg jag nedbÀddad i mammas och pappas gamla sÀng som stod nere i vardagsrummet, iförd stora hörselkÄpor. Trisse lÄg (sÄklart) tÀtt intill och undrade nog vad det var som försiggick!

Efter mycket om och men var min sĂ€ng pĂ„ plats. DĂ„ upptĂ€cktes nĂ€sta problem, det var pappa som sĂ„g det. Jag hade klart och tydligt bestĂ€llt en MÖRKBLÅ sĂ€ng. Vad fick jag? En grĂ„! Suck...igen...! SĂ„ efter allt krĂ„ngel att fĂ„ in min stackars sĂ€ng via balkongen var det fel sĂ€ng som levererats! Pappa ringde SĂ€ngbutiken nĂ€sta dag och de ska skicka en ny sĂ€ng och jag ska bli kompenserad för besvĂ€ret. Den nya sĂ€ngen kommer inte förrĂ€n efter Ă„rsskiftet nĂ„gon gĂ„ng men jag fĂ„r anvĂ€nda denna grĂ„a sĂ„ lĂ€nge. Som vĂ€l Ă€r!

Titta hĂ€r sĂ„ tokigt det blev! Ena delen Ă€r mörkblĂ„, som den ska vara, och nedre delen Ă€r grĂ„! Som den INTE ska vara! Det blev inte snyggt med tvĂ„ fĂ€rger och har jag nu betalat dyra pengar vill hag ha den fĂ€rg jag bestĂ€llt och tycker bĂ€st om. MörkblĂ„. Som matchar min blĂ„ och bota matta och min mörkblĂ„ gardin! Plus att blĂ„ ju Ă€r min favoritfĂ€rg. 💙 

Min nya sÀng Àr verkligen superskön! Och det Àr sÄ gött och praktiskt med en höj- och sÀnkbar sÀng. Jag har inte haft det innan. Nu har jag minskat antalet kuddar ocksÄ, eftersom att jag kan höja huvudÀndan. SÄ istÀllet för att ha elva stycken kuddar har jag nu "bara" fyra stycken kuddar kvar. Kan tÀnkas vara mycket det med, men jag mÄste ha flera kuddar sÄ jag kan bygga upp tillrÀckligt med stöd för nacken och ryggen.

Trots att min sÀng var dyr, det ger mig mycket Ängest att lÀgga pengar pÄ saker, framförallt saker till mig sjÀlv, men vÀldigt skön sÄ det var det vÀrt! Jag Àr vÀldigt nöjd. Och jag fick en ny skön kudde med pÄ köpet av den snÀlla sÀljaren och den Àr vÀldigt skön den ocksÄ. SÄ nu fattas bara att fÄ ivÀg sÀngen med fel fÀrg och fÄ in den nya sÀngen med rÀtt fÀrg. Hoppas inget mer krÄnglar. Det rÀcker att göra om och göra rÀtt en gÄng! SÀger jag som inte lyfte ett finger...!

Tack Lina, mamma och pappa bĂ„de för att ni övertalade mig att det var dags att köpa ny sĂ€ng och tack för att ni sa att det Ă€r helt okej att lĂ€gga pengar pĂ„ sig sjĂ€lv och att jag Ă€r vĂ€rd det. Och tack för förarbetet ni gjorde, framförallt Lina som hittade helt rĂ€tt sĂ€ng. Snacka om att du kĂ€nner mig och min kropp extremt bra! NĂ€stan lĂ€skigt bra! Men sĂ„ Ă€r du ju mina 50 % ocksĂ„! Stort tack till er! ❀ Och slutligen ett tack till min lille Trisse-pojk för att du fortsĂ€tter att vara mitt största stöd i vardagen och tack för att ligger tĂ€tt, tĂ€tt intill mig och vĂ€rmer, tröstar och ger utmĂ€rkt sĂ€llskap och stöd, natt och dag. Dygnet runt, alla dagar, Ă„ter runt. Tack lille herr Trisse! đŸ¶â€ïž

Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nilla
skriven :

Det lÄter som en perfekt sÀng för dig men vilken otur att de klantade till det med fÀrgen. Hoppas det löser sig smidigt. Kram

Svar: Ja, den Àr verkligen helt perfekt, förutom att den Àr grÄ istÀllet för mörkblÄ! Tack, det fÄr vi hoppas! Kram
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Men sÄ dÄligt! BÄde att det var fel fÀrg och att din pappa med vÀnner fick lyfta upp sÀngen sÀngen sjÀlva. Det Àr just det leverans-gubbarna Àr till för! Det de fÄr betalt för! Det Àr ingen ordning lÀngre, det var bÀttre förr. Skönt med ny sÀng för dig.

Svar: Ja, det var dÄligt. Men men! Ja, det Àr vÀldigt skönt med en ny sÀng, den Àr sÄ skön!
Hanna Andersson

3 Heléna
skriven :

SÄ himla typiskt! Klart att du ska ha rÀtt fÀrg pÄ sÀngen! Bra att du har investerat i dig sjÀlv genom en ny sÀng - viktigt med en bra sÀng nÀr kroppen brÄkar sÄ mycket för dig! Massor av kramar till dig vÀrldens bÀsta Hanna och krama om Trisse ocksÄ <333

Svar: Ja, det var vÀldigt typiskt! Men alltid ska nÄgot krÄngla, kÀnns det som! Ja, det Àr jÀttebra att jag gjorde det, men har ÀndÄ Ängest över det för jag Àr inte van vid att lÀgga pengar pÄ mig sjÀlv och tycker inte heller om att göra det.
Massa kramar och kÀrlek, vÀrldens finaste Helena <333
Hanna Andersson

4 Linnea
skriven :

Men nej sÄ typiskt att det blev fel!! SÄna saker Àr ju mindre skojiga!!
Men skönt för dig med en ny och skön sÀng. Det behövde du!!
Kram starka tjejen!!

Svar: Ja, det var typiskt att det blev fel! Men men, det löser sig sÀkert snart! Ja, det Àr vÀldigt skönt. SÀngen Àr verkligen skön.
Kram
Hanna Andersson