hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

På tal om resor...

...som jag ju skrev om igår så vill jag berätta för er om vilka länder jag besökt samt berätta om de länder jag väldigt gärna skulle vilja besöka. Jag skulle i och för sig väldigt gärna besöka alla länder som finns, inte riktigt, men nästan. Men vissa känns mer lockande än andra, såklart.

Vilka länder har ni varit i? Vilka skulle ni vilja besöka?

Länder jag besökt:
- Danmark, x antal gånger
- Norge
- Tyskland, tre gånger
- Cypern
- Turkiet
- Italien
- Bahamas
- Oman
- UAE, Förenta Arabemiraten, fem gånger

Länder jag väldigt gärna vill besöka:

- UAE och Italien IGEN!
- Argentina
- Australien
- Nya Zeeland
- Frankrike
- Monaco
- Uganda (för att hälsa på vårt fadderbarn sedan ca tio år tillbaka)
- Kanada, helst Vancouver
- USA, helst Los Angeles, Miami, New York, San Fransisco Sitka som ligger i delstaten Alaska
- Svalbad (som tillhör Norge)
- Irland
- Storbritannien, London och Edinburgh i Skottland
- Kuwait och Qatar
- Maldiverna
- Seychellerna

Jag har många, många fler länder och städer på min lista över platser på jorden jag skulle vilja besöka, men detta är några.

Anledningen till att vi åkte till just Bahamas när Lina och jag inte var äldre än cirka tio år, vi var där 2003, är att mammas bästa väninna och man bodde där. Vi var där i nästan tre veckor och var precis det paradiset man föreställer sig att det är. Det var HELT fantastiskt. Jag har många minnen därifrån trots att det är många år sen vi var där.

Anledningen till att vi varit i UAE, United Arab Emirates/Förenade Arabemiraten, hela fem gånger är att samma väninna med man och barn som bodde på Bahamas flyttade dit. Så vi bor hemma hos dem när vi är där. Vi har som sagt varit där fem gånger, ca två veckor varje gång, så det känns riktigt som att komma hem varje gång vi åker dit. Jag älskar Dubai, det är där de bor. Verkligen ÄLSKAR. Mitt favoritresemål.

UAE består av sju stycken emirat och Dubai är ett av dem, Abu Dhabi ett annat. Vi har varit i nästan alla. Jag skulle väldigt gärna åka dit en gång till, innan familjen vi känner flyttar därifrån. Men så som jag mår nu är det ju inte möjligt. Jag kämpade mig dit för två år sedan och spenderade hela semestern på soffan och blev permanent försämrad efter den resan trots all anpassning och trots att jag inte gjorde så mycket mer än bara vilade.

Men. Dubai är Dubai och det var värt det ändå, trots att den resan var mycket. Får jag/vi möjligheten att åka dit igen skulle jag inte tveka en minut. Jag vill väldigt gärna ditt igen! Ni kan förresten gå tillbaka november 2016 i arkivet här i bloggen om ni vill läsa om vår senaste, och troligtvis sista, till Dubai. Nu vet ni lite mer om mig. I alla fall mer om vart i världen jag varit och vart jag skulle vilja åka!

Det så kallade "segelhotellet", som egentligen heter Burj Al Arab. På den stranden som bilden är tagen ifrån, Kite Beach, har vi varit många gånger och där är helt underbart. Varmt, skönt och härligt vatten. Som jag längtar tillbaka. Dubai är verkligen mitt paradis. ❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Linnea
skriven :

Så många länder du varit i med tanke på hur ung och dessutom sjuk du är! Härligt! Kram!!

Svar: Några är det! Önskar så att det kommer bli fler! Kram
Hanna Andersson

2 Anna. T
skriven :

Att resa är alltid kul o att får se nya platser o nya kulturer 😊 men ju äldre jag bli desto mer gillar jag att bara vara hemma. Men jag har 3 drömresmål, Australien och Nya Zeeland, göra en roadtrip runt om i Nordamerika o Antarktis 😊😊 jag har oxå rest runt väldigt mycket när jag var mindre då min pappa alltid jobbat utomlands så jag har sett alla länder i Europa många av länderna flera gånger. London o Bryssel är som hemma för mig. Älskar Bryssel!! Sen har jag varit i Ryssland några gånger men inget ställe för mig som är en djurvän... även varit i Florida o besökt Disney Worlds 😊😊 massa kramar o kärlek ❤❤❤

Svar: Ja, jag älskar verkligen att resa! Efter hundar, hästar och att skriva är resa det jag tycker mest om. Då delar vi samma drömresemål! Jag vill ocå till Australien och Nya Zeeland och en roadtrip runt i USA står oxå med på min lista över drömresemål, glömde skriva upp det bara! Skulle vara väldigt häftigt att besöka Antarktis eller Arktis, för den delen!
Svalbad är en dröm!
Häftigt att du rest så mycket! Vilken tir du hade som reste med familjen beroende på vart din pappa arbetade. Härligt att London och Bryssel är som hem för dig!
Dubai är som hemma för mig, älskar att vara där i värmen och sanden!

Massa kramar och kärlek, fina du ❤️❤️❤️❤️
Hanna Andersson