hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Mamma, pappa och Trisse åker iväg för att vandra längs kusten! 🐶❤️

Idag åker mamma, pappa och Trisse iväg för att vandra. Lina och mamma var iväg på en liknande resa förra året, också den på västkusten men inte på samma ställe som dit de ska nu. Lina skulle egentligen varit den som åker istället för pappa, men hon stukade foten för några dagar sedan och kan därför inte gå så långt. Pappa, som precis börjat jobba igen efter semestern, fick ta ledigt två dagar till och gå med mamma och Trisse. Det är tråkigt för Lina som hade sett fram emot detta. Men det är som det är. Och foten är redan bättre, så det är bra.  
 
De ska vara iväg i tre dagar och två nätter. Första eftermiddagen och natten ska de spendera i Kungshamn där de ska äta tre rätters och sedan sova. Nästa dag, alltså imorgon, ska de gå från Kungshamn till Bohus Malmön, där spenderar sin andra natt. I övermorgon, dagen de åker hem, ska de promenera runt på Bohus Malmön, antagligen hela vägen runt ön. Sen åker de hem igen.

Jag tycker det låter så underbart att åka iväg på sån här vandring som är av lyxigare variant med två övernattningar och två tre rätters middagar och lunchpaket och annat. Jag tycker mamma och pappa gör helt rätt som åker iväg såhär. Få lite egentid, komma iväg och se sig om på vår vackra västkust. Trisse älskar att promenera och upptäcka nya platser. De kommer få det så bra. Jag kommer såklart sakna dem väldigt mycket, framförallt Trisse. Men jag tycker, som sagt, att de gör helt rätt som åker iväg. Om jag kunde skulle jag mer är gärna åka med jag också!

Denna underbara bild är tagen på Trisse förra sommaren då de var iväg på en liknande vandring. 🐶❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jessica Högberg
skriven :

Låter supermysigt, är det en "all-inclusive" resa??

Svar: Ja, det kan man säga. Det är ett "vandrings-paket" och där ingår frukost, lunchpaket och sen trerätters middag på kvällen. Och så vandrar man någon/några mil på dagen. Och så sover de på två olika ställen de två nätterna de är iväg och väskorna körs däremellan så de behöver bara bära ryggsäcken de har med på vandringen. Så kan man beskriva det hela!
Mejla mig om du är intresserad av länk till dit de bokade detta, för andra året i rad.
Min mejl: [email protected]
Hanna Andersson