hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Jag är både väldigt färgglad och blek, på samma gång!

Som jag skrev och berättade igår har jag lila/röda/blå händer, ben och fötter. Det är ganska färgglatt. Jag är ganska gul i huden också. Om man bara tittar på mig ser man det inte så tydligt. Men om man jämför min arm (eller annan kroppsdel) men någon annans ser man att jag är gul. Jag har alltid varit det. Som om inte det vore färg tillräckligt är mina naglar för det mesta blå och jag är mörk under ögonen. Samtidigt som jag är blek och vitaktig i ansiktet.

Vad som gör mig ännu mer färgglad är förstås också att jag nästan alltid har flera stycken blåmärken. De kommer fram lite här och var. Ibland vet jag varför men oftast inte. Jag har ganska enkelt för att får blåmärken.

Så. Om man sammanfattar detta är jag alltså både väldigt färgglad och samtidigt väldigt blek. Det är konstigt och går inte riktigt att förklara, men så är det i alla fall. Förr var jag bara solbrun på sommarhalvåret och lite vinter-blek på vinterhalvåret. That's it. Så är det INTE direkt längre. Men men. Det är väl "trevligt" men lite färg...!

Trisse har bara två färger. Han är "svart/silver". Svart med vit/grå tecken. Det är en väldigt fin färg, tycker jag. 🐶❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna. T
skriven :

Skönt att din tå äntligen börjar bli bättre, sakta men säkert så går det åt rätt håll 😊❤
Något positivt med att du är så färgglad är att du har ju nästan alla regnbågens färger över kroppen och det är de absolut finaste färgerna tycker jag 😍😍😍 ska ni snart packa ihop er o flytta hem till stan efter sommaren? Klappa Trisse från mig och till dig som alltid oändligt många kramar och oändligt med kärlek till dig 😍😘❤❤

Svar: Sen jag skrev detta har tån blivit lite sämre igen. Det går upp och ner men än är ingen läkning i sikte. Det är en väldigt envis infektion och inflammation. Tyvärr! Precis, man får se det så! Regnbågens färger är väldigt, völdigt fina och dessutom betydelsefulla!

Ja, vi ska fyllta hem nästa vecka. Vilken dag vet jag inte än. Det ska jag göra! 🐶❤️
Klappa dina små vovvar från mig! 🐶❤️🐶
Massa kramar och kärlek till dig, finaste du ❤️❤️❤️❤️
Hanna Andersson