hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Infektionen i tån är lite bättre nu tack vare ny sprit!

I söndags, samma dag som jag skrev och berättade om min infekterade tå, beslutade mamma och jag oss för att åka in till jourcentralen för att visa min tå för en läkare. Vi fick ett mörkt rum med en brits att vänta i istället för att behöva vänta i det ljusa och högljudda väntrummet. Läkaren kom snabbt så vi behövde inte vänta länge, som väl var. Trots det är jag kraschad efter besöket, men det är som det är. Tån behövde visas upp.

Läkaren sa att en operation kan göras, för att ta bort nageln och därmed också infektionen. Men en operation är såklart ingenting jag orkar utan vi måste försöka klara det själva och avvakta ny kontakt med sjukvård lite till. Läkaren sa att jag var precis på gränsen till att få antibiotika, men de skriver inte ut mot infektioner orsakade av nageltrång i vanliga fall och det är helt rätt. Antibiotika ska endast skrivas ut i nödfall och mitt nageltrång är inte riktigt ett nödfall även om det gör svinont och är jobbigt med var och skit.

Läkaren sa att det som gäller är fortsätta badda med alsolsprit och det har vi gjort. Mamma köpte en ny flaska och det var ett väldigt bra drag för nu händer det saker! Den gamla flaskan luktade knappt inte ens alsolsprit längre så den var inte särskilt effektiv. Men med ny sprit på det infekterade området verkar det bli lite bättre. Hoppas det fortsätter i denna riktning så jag slipper både antibiotika och operation. Håll gärna tummarna för mig!

Alsolsprit! En öppnad flaska håller i max 6 månader. Vår gamla flaska hade varit öppnad betydligt längre än så. Men ny har vi en nyöppnad flaska att badda och göra omslag med och det är bra. Och det märks! 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nilla
skriven :

Tänk att det gör så stor skillnad på en "gammal" öppnad och en ny flaska 🤔 Jag håller såklart tummarna ❤

Svar: Ja, det trodde jag inte! Men skillnaden är stor! Tack för det! ❤️
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Håller tummarna! ❤️/ Lotta

Svar: Tack så mycket! ❤️
Hanna Andersson

3 Katarina
skriven :

Så skönt att din tå är bättre : )
Jag håller tummarna hårt att den ska bli helt bra fortast möjligt!
(Så fint inlägg du skrev igår-kväll om din mamma och er kärlek till varandra<3 )
Varma kramar fina vän <333

Svar: Väldigt skönt! Den är verkligen inte bra än, men bättre i alla fall! Tack så mycket! <333
Varma kramar fina vän <333
Hanna Andersson

4 annicaslivvidhavet.blogg.se
skriven :

Din stackare 😢
Ett litet tips att pröva om du vill är honung.
De håller på att forska på honung som ett alternativ till antibiotika.
Det kanske ni har hemma.
Eller alovera om du har det.
Krya på dig från detta i alla fall 😍

Svar: Tack för tipset! Så intressant! Tack för infon. Ska testa det, är ju helt ofarligt att testa så det är bra.
Alovera tror jag inte vi har hemma men honung har vi!
Tack, detsamma! Hoppas din stackars tå kryar på sig den oxå!
Kram
Hanna Andersson

5 Anna. T
skriven :

Håller såklart tummarna för dig att det ska bli bra 😊😊😊❤❤❤. Ibland är man bara dumsnål (iaf jag!) istället för att köpa en ny flaska, som man vet varit öppen läääänge så fortsätter man med den gamla o tycker inte alltid att det blir så mkt bättre. Så skönt att det blev så stor förbättring bara genom att köpa en ny flaska 😊😘 av egen erfarenhet vad det gäller att dra av tånageln så har det tyvärr aldrig blivit bättre. För min nagel är formad som en ostbåge o växer alltid fel. Hoppas nu att det blir bättre o att du aldrig får detta igen ❤❤❤ du är en människa med ett gott hjärta! Tack för de fina orden som du skriver om och till mig. Det värmer och betyder otroligt mkt!!! Du ska veta att du är aldrig ensam ❤❤❤❤ Oändligt med kramar och kärlek till dig fina vän ❤❤

Svar: Tack så mycket, kära du ❤️❤️ För vår del var det nog bara så att den gamla flaskan blivit stående.
Men jösses vilken skillnad det blev att få tag på en ny!
Min nagel växer också alltid fel. Men Lina brukar ta hand om den i tid och då löser det sig, men nu blev det inte så denna gång. Och då eskalerade problemet snabbt!

Tack så mycket för dina fina ord ❤️❤️❤️❤️
Detsamma, du har ett stort hjärta och du skriver så fint och jag blir lika glad varje gång jag läser dina fina ord och kommentarer ❤️❤️❤️❤️
Tack ❤️❤️❤️
Massa kramar och kärlek tillbaka, fina vän ❤️❤️❤️
Hanna Andersson